رکورد مصرف گاز شکسته شد/ بهره برداری از پروژه گازرسانی به 1600 روستا همزمان با دهه فجر

معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز، گفت: در 10 ماه پارسال، 67.4میلیارد مترمکعب گاز در بخشهای خانگی و تجاری مصرف شده و این در حالی است که این مقدار در مدت مشابه امسال به 67.8 میلیارد مترمکعب رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز، در مراسم امضای موافقت نامه ایجاد بستر های مناسب برای حمایت از صادر کنندگان کالا و خدمات به ترکمنستان در مقابل واردات گاز از ترکمنستان که با حضور مدیر عامل بانکها و خبرنگاران برگزار شد با بیان اینکه 5 هزار روستا در برنامه گاز رسانی قرار دارند اظهار کرد: در سال 94طرح گازرسانی به پنج هزار روستا کلید خورد که در هفته دولت شاهد بهره برداری از پروژه گازرسانی به یکهزار و 200روستا بودیم.

 عراقی با بیان این که این حجم عملیات در طول فعالیت شرکت ملی گاز ایران بی سابقه بوده است، افزود: در مجموع از ابتدای امسال تا کنون دو هزار و 800 روستا به شبکه سراسری گاز متصل شده اند و فعالیتها برای گازرسانی به مابقی روستاها نیز در دست اجراست.

وی در ادامه به حجم مصرف گاز در بخشهای مختلف اشاره کرد و گفت: در 10 ماه پارسال، 67.4میلیارد مترمکعب گاز در بخشهای خانگی و تجاری مصرف شده و این در حالی است که این مقدار در مدت مشابه امسال به 67.8 میلیارد مترمکعب رسیده است.

عراقی با بیان این که در 10 ماه پارسال 27.3 میلیارد مترمکعب گاز به صنایع تحویل شده است، اظهار کرد: این مقدار در مدت مشابه امسال به 28 میلیارد مترمکعب رسیده است.

به گفته وی، در سال92 بیش از35 میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه ها تحویل شد و این مقدار در سال گذشته به 50میلیارد مترمکعب رسیده و این افزایش 15 میلیارد مترمکعبی مصرف گاز در نیروگاه ها منجر به صرفه جویی پنج میلیارد دلاری برای کشور شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در بازه 10ماه پارسال 43 میلیارد مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی تحویل شده و این مقدار در مدت مشابه امسال به 50 میلیارد مترمکعب رسیده و این مقدار براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال به 57 میلیارد مترمکعب می رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار