سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد ایران فقط 50 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده‌اش را پس از اجرای برجام دریافت کرده است.

ادعای مقام آمریکایی: ایران فقط نیمی از دارایی‌هایش را دریافت کرده است/ بعید است همه دارایی‌های ایران بازگردانده شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در گفتگو با الشرق‌الاوسط مدعی شد: ایران همه دارایی‌های بلوکه شده خود را، که ارزش آن صد میلیارد دلار است، دریافت نکرده و بخش عمده‌ای از این دارایی‌ها، به بدهی‌های گذشته اختصاص یافته است. 

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا  در ادامه ادعا کرد: تهران، نیمی از این مبلغ یعنی پنجاه میلیارد دلار را بعد از اجرای توافق هسته‌ای در روز شانزدهم ژانویه، دریافت کرده و بعید است تمام  دارایی‌های ایران بازگردانده شود. 

این سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا،که نامش فاش نشد، در ادامه گفت: «بیست میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، پیش‌تر به طرح‌هایی در چین اختصاص داده شده بود در نتیجه تهران نمی‌تواند آزادانه آن‌ها را برای هزینه‌های دیگر استفاده کند. ده‌ها میلیارد دیگر به بدهی پرداخت نشده بخش بانکی و انرژی ایران مربوط می‌شود.»

وی گفن: «ایران با این هدف که بتواند اقتصاد خود را به شیوه‌ای مناسب اداره کند، مجبور شد، دارایی‌های خود را در خارج حفظ کند تا روند عملیات تجارت خارجی را تسهیل و تا حد زیادی از بالارفتن ارزش پول خود، جلوگیری کند.» 

به نوشته الشرق الاوسط، اظهارات سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا، در پاسخ به صحبت‌های محمد باقرنوبخت، سخنگوی دولت ایران، بود که تاکید کرده بود، ایران بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده خود را در خارج دریافت کرده است.

نوبخت در گفتگویی با شبکه العالم، دارایی‌های آزاد شده ایران را افزون بر 100 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت این دارایی‌ها به طور کلی آزاد شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار