بندرعباس،

برگزاری همایش حمایت از تالابها در جزیره عجایب هفت گانه

همایش حمایت از تالابها در اسکله سهیلی جزیره قشم برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بندرعباس ؛ کارشناس محیط زیست دریایی اداره حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم  هدف از برگزاری این همایش 3 روزه را  نهادینه کردن نقش تالاب ها در معیشت پایدار جامعه محلی، آموزش کودکان به عنوان حافظان تالاب ها، مشارکت همگانی در بهره برداری و حفاظت از تالاب ها، شناساندن اهمیت تالاب ها در گردشگری  عنوان کرد.

محسن رضایی عطاقلی پور افزود : در این همایش دو نفر از قایق رانان و دوستداران طبیعت برای ریشه یابی آسیب ها و تهدیدهای تالاب ها در مسیر جنگل های حرا از اسکله های گورزین ، سهیلی و طبل پارو زدند .

وی گفت:15 نفر از دوچرخه سواران و فعالان محیط زیست نیز مسافت 50 کیلومتری تالاب پرندگان دو کوهک جزیره قشم را تا تالاب خورخوران رکاب زدند. 

در حاشیه این همایش کارگاههای آموزشی کودکان موسیقی ،مسابقه ، سخنرانی و جشن های مردمی برگزار شد و از فعالان محیط زیست نیز تجلیل شد

اسکله سهیلی در شمال غربی جزیره قشم قرار دارد و تالاب بین المللی خورخوران با وسعت 100 هزار هکتار در حاشیه این اسکله واقع شده است.

تالاب خورخوران جزیره قشم با وسعت بیش از 100 هزار هکتار به عنوان تالاب بین المللی ثبت جهانی و تالاب دو کوهک نیز با وسعت 689هکتار جزء آثار ملی طبیعی ثبت شده است.

ذخیره گاه زیست کره حرا (خور خوران) در هرمزگان یکی از 24 تالاب بین المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: تالاب ، قشم ، خوذخوران ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.