لرستان؛

بهره‌برداری از 8 طرح آبرسانی به روستاهای جنوب بروجرد

صبح امروز همزمان 8 طرح آبرسانی به روستاهای جنوب بروجرد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی در حاشیه بهره‌برداری از این طرح گفت: مجتمع آبرسانی شهید عیسی عزیزی روستای زرشکه بروجرد از میان مجموعه این پروژه‎‏‏ها برای افتتاح به دست مسئولان شهرستانی برگزیده شده است.

عبدالرضا عبدی اظهار کرد: عملیات انجام شده در این پروژه رفع مشکل آب 10 روستا با یک‌هزار و 50 خانوار و جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: این روستاها شامل زرشکه، حاجی آباد، شاهویران سفلی، کریم آباد، شهرک بهاران، قلعه نو حکیمی، کارخانه حکیمی، کرت آباد و قلعه تازه است.

وی عنوان کرد: عملیات انجام شده در پروژه مجتمع آبرسانی روستای زرشکه شهرستان بروجرد شامل حفر یک حلقه چاه به عمق 172 متر و دبی اولیه 30 لیتر بر ثانیه، برق‌رسانی خطی به طول 150 متر و نصب ترانس 100 کیلووات کم تلفات و احداث یک ایستگاه با نصب دیوارهای پیش ساخته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد افزود: نصب کانکس و تابلو و سیستم کلرزنی دیگر اقدامات انجام شده در پروژه مجتمع آبرسانی شهید عیسی عزیزی روستای زرشکه شهرستان بروجرد است.

عبدی ادامه داد: پروژه مجتمع آبرسانی شهید عیسی عزیزی روستای زرشکه شهرستان بروجرد با صرف اعتبار 200 میلیون تومانی اجرایی شده است.

وی یادآور شد: اجرای عملیات فاز دوم پروژه مجتمع آبرسانی روستای زرشکه شهرستان بروجرد در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد به افتتاح همزمان هفت پروژه آبرسانی دیگر با این پروژه در بخشداری مرکزی این  شهرستان اشاره و تاکید کرد: این پروژه‌ها در روستاهایی نظیر چگنی کش، طبریجان، ده توشمال، زینعلی و کهریز با مجموع قریب به 300 خانوار اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.   

عبدی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی 8 پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان بروجرد بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه در بر داشته است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خریداری و نصب دو دستگاه سیستم کلرزنی الکترولیز نمکی برای نخستین بار در استان لرستان در شهرستان بروجرد اشاره و تاکید کرد: این دستگاه‌ها نمک طعام را به کلر تبدیل و بدون خطر گازگرفتگی به خطوط تزریق می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی با اشاره به صرف اعتبار 70 میلیون تومانی برای تهیه و نصب دو دستگاه سیستم کلرزنی الکترولیز نمکی خاطرنشان کرد: هدف از تهیه این دستگاه‌ها بالا بردن امنیت در کلرزنی و کلرزنی به میزان متعارف است.

عبدی با اشاره به اینکه نصب این سیستم‌ها کاهش هزینه کلرزنی را به دنبال دارد،  اظهار کرد: این مهم به منظور حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.