جهانگیری:

مدیریت ضعیف می‌تواند منابع یک کشور را نابود کند

معاون اول رییس جمهور گفت: مدیریت نقش کلیدی در حل مشکلات کشور دارد و مدیریت ضعیف می‌تواند منابع یک کشور را نابود کند.

مدیریت ضعیف می‌تواند منابع یک کشور را نابود کندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آیین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شماره 3 شهر قم با تبریک دهه ی فجر اظهار داشت: قم پایگاه اصلی انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی در حقیقت از قم آغاز شد و با تدابیر و رهنمودهای امام خمینی (ره)‌ به پیروزی رسید.

وی قم را تکیه گاه اصلی انقلاب و جایگاه ایدئولوژیک و مذهبی کشور دانست و افزود: خدمت رسانی به قم و مردم این استان بسیار پراهمیت است و این خدمت گزاری ماندگار خواهد بود.

جهانگیری با اشاره به برنامه های دولت برای توسعه ی استان قم، بر لزوم پیگیری و استمرار این برنامه ها تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم استان قم به توسعه، عمران و آبادانی برسد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح های آبرسانی در سراسر کشور و نیز توسعه ی تصفیه خانه ی فاضلاب قم خاطرنشان کرد: وزارت نیرو گام های موثری در این زمینه برداشته است و روز به روز از فناوری های جدید در توسعه ی تصفیه خانه های فاضلاب های کشور استفاده می کند و دیگر همانند گذشته نیست که با روش های سنتی فقط به جمع آوری و تصفیه حداقلی فاضلاب بپردازند بلکه امروز اقدامات جدیدی نظیر تولید انرژی و برق از پساب فاضلاب نیز در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه های اصلی دولت تدبیر و امید از زمان شروع دولت یازدهم عدم برخورداری روستاهای کشور از آب شرب مناسب بود چرا که آبرسانی به 6 هزار روستا با تانکر انجام می شد و مشخص نیست که درآمدهای چند صد میلیاردی نفت در سالهای گذشته صرف چه اقداماتی شده است که روستاهای کشور با چنین محرومیتی مواجه هستند.

معاون اول رییس جمهور از دست اندرکاران و برنامه ریزان برای طرح های آبرسانی و فعال نمودن مجتمع های آبرسانی روستایی قدردانی کرد و گفت: با تدابیری که اندیشیده شده ورق های کارخانه های فولاد سازی به لوله های انتقال آب تبدیل شده و نظام بانکی نیز به کمک آمده و تسهیلاتی را در اختیار دولت قرار داده تا این طرح ها به اجرا درآید.

جهانگیری با تاکید براینکه باید مسائل و مشکلات روستاها حل شود اظهار امیدواری کرد با اهتمام و جدیتی که در مسئولین استان ها وجود دارد شاهد رفع مسائل و مشکلات مردم استان های مختلف کشور و بخصوص روستاها باشیم.

وزیر نیرو نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات دولت یازدهم در ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب ارائه کرد و گفت: در دولت یازدهم 76 تصفیه خانه ی فاضلاب وارد مدار شده و بیش از 5 میلیون نفر از جمعیت شهری کشور تحت پوشش این شبکه ها قرار گرفته اند.

مهندس چیت چیان افزود: تصفیه خانه ی شماره 3 شهر قم بیش از 50 درصد جمعیت شهر قدم را تحت پوشش قرار می دهد و با تکمیل این شبکه ها شاهد افزایش میزان پوشش خواهیم بود.

گفتنی است مدیران و دست اندرکاران اجرای این پروژه نیز گزارشی از اعتبارات هزینه شده و جزئیات فنی طرح را تشریح کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار