رییس سازمان بهزیستی کشور؛

آزمایش ژنتیک الزامی برای کنترل معلول زایی

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: حوزه ی آسیب های اجتماعی و معلولیتها دارای گستردگی فراوانی است، مقابله با این آسیب ها نیازمند رویکرد تلفیقی مشارکت همه دستگاه ها میباشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، انوشیروان محسنی بندپی از امضای تفاهم نامه با استاندار ایلام درخصوص اقدامات کنترلی وپیشگیری درحوزه آسیبهای اجتماعی ازجمله:  خودکشی، قتل، اعتیاد و طلاق در این استان طی یک برنامه پنج ساله خبرداد وافزود: در استان ایلام 13 هزار معلول و 10 هزار مددجو از حمایت اجتماعی سازمان بهزیستی برخودار هستند، وهمچنین تامین امکانات مداخله ای و پیشگیری برای پنج میلیون نفر معلول و مددجو در کشور در دستور کار قرار دارد. 

وی با مطلوب خواندن آمار و وضعیت طلاق در استان ایلام در مقایسه با میانگین کشوری تاکید کرد: در این استان به ازای هر هفت ازدواج یک طلاق صورت می گیرد در حالیکه میانگین کشوری در این بخش یک در مقابل 4.4 است.

وی با بالا خواندن آمار خودکشی یادآور شد: با توجه به مداخله علمی و کارشناسی در راستای تفاهم نامه با استاندار ایلام امیدواریم در یک برنامه پنج ساله نسبت به رفع این مشکل اقدامات اساسی داشته باشیم برای مطالعه و پژوهش در خصوص کنترل آسیب های اجتماعی این سازمان آمادگی پرداخت 75 درصد هزینه مطالعات پژوهشی را دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه 2 هزار نفر در ایلام در پشت چترحمایتی قرار دارند، ازافزایش ۳۰ درصدی سهیمه استان ایلام در این زمینه گفت وافزود: استان ایلام بهمراه ۶ استان دیگر  از لحاظ تامین تجهیزات توانبخشی در اولویت هستند.
 
وی با اجباری خواندن آزمایش های ژنتیکی قبل از ازدواج در برنامه ششم توسعه یادآور شد: در پیشگیری از معلولیت زایی، بهزیستی کشور از طریق مراکز مشاوره های ژنتیکی برنامه های خوبی در دست اجرا دارد و هم اکنون 250 مرکز خصوصی با نظارت بهزیستی در این زمینه فعالیت می کنند.
فرماندار دهلران نیز در این دیدار بر رفع مشکلات معلولان این شهرستان تاکید کرد و افزود: سه هزار و 387 نفر مددجو از خدمات بهزیستی این شهرستان بهره مند هستند که از این تعداد 2 هزار و 283 نفر در حوزه توانبخشی هستند.
امیدعلی سبزی گفت: چهار مرکز مردم نهاد، یک مرکز ترک اعتیاد و 35 مهد کودک روستایی در شهرستان دهلران فعالیت دارند و 112 نفر از زنان خود سرپرست شهرستان نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.