افخم: انقلاب ظرفیتی عظیم برای بازیگری ایران در عرصه جهانی ایجاد کرد

سفیر ایران در مالزی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت عظیم بازیگری بین‌المللی برای ایران ایجاد شده است.

افخم: انقلاب ظرفیت عظیم بازیگری بین‌المللی برای ایران ایجاد کرد
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «مرضیه افخم» سفیر کشورمان در مالزی در جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع‌های آموزشی ایران در کوالالامپور، با اشاره به چندین دور مذاکرات برای تثبیت حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دو سال گذشته شاهد یکی از پیچیده‌ترین و طاقت فرسا‌ترین و به نوعی طولانی‌ترین مذاکرات بین المللی بعد از جنگ جهانی دوم بودیم که در ‌‌نهایت به توافقی برد – برد منتهی شد. 

وی اظهار امیدواری کرد که آثار مثبت ناشی از مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها روز به روز بر عزت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران بیفزاید و در سایه سیاست تعامل سازنده و نقش آفرینی موثر در تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی شاهد رشد و توسعه اقتصادی و گسترش همکاری‌های بین المللی باشیم. 

افخم با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) پیروزی یک طایفه، قبیله، قشر و جناح نبود، بلکه پیروزی همه مردم ایران بود، به تشریح آثار و تحولات شگرف انقلاب اسلامی در داخل و خارج پرداخت و گفت: تا پیش از انقلاب ایران چنین تصور می‌شد هرانقلابی باید متکی به یکی از بلوک شرق یا غرب باشد، در حالی که انقلاب اسلامی هم در شکل گیری و هم در دوران حرکت و پیروزی خود از دو مسیر ذکر شده و تفکرات آن‌ها به طور کامل متمایز بود و شعار نه شرقی نه غربی از این اندیشه و گرایش اصولی نشات گرفت. 

وی «استقلال» را رمز جاودان و اعتلای انقلاب اسلامی دانست و گفت که انقلاب هم بدنبال سرنگونی رژیم مستبد شاهنشاهی بود و هم در پی آن بود تا به دخالت‌های ناروا و نابجا و غلط آمریکا در سرزمین ایران پایان دهد. 

وی تاکید کرد انقلاب اسلامی برای این به وقوع پیوست تا دست رد به سینه مداخله جویان و استعمارگران بزند. اساس انقلاب ما برای این بود که مردم تحقیر را نپذیرفتند. 

این دیپلمات بلندپایه ایران، پیام مهم و اصلی انقلاب اسلامی را معنویت و اعتلای انسانیت و عدالت در جهان و همچنین برقراری پیوند با سایر مردم جهان بدون توجه به رنگ، زبان و ادیان آن‌ها ذکر کرد.  
وی خصوصیات منحصر بفرد انقلاب اسلامی ایران را که از دیگر انقلاب‌ها متمایز می‌کند برخورداری از پشتوانه عظیم فقه و معارف اسلامی، انقلاب اجتماعی همراه با تحول در زندگی، استواری برپایه فرهنگ و اعتقاد و ایمان، بهره‌مندی از رویکرد ارزشی و هدف گیری برای بشریت و تلاش برای استوار کردن فرهنگ توحیدی دانست. 

به گفته وی، ظرفیتی که در انقلاب اسلامی ایران نهفته از‌‌ همان نخستین روزهای پیروزی بدخواهان ایران را به تحرکی بی‌سابقه برای مقابله با آن واداشت، چرا که امکان برهم خوردن معادلات ناعادلانه و ایجاد توازن‌های جدید در سطوح منطقه‌ای و بین المللی قابل پیش بینی بود.  

وی گفت: در دوران گذار هر بازیگری در عرصه بین المللی این فرصت را می‌یابد تا سهمی جدید برای خود تعریف کند و امروز به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت عظیم بازیگری بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است. 

افخم تاکید کرد بدلیل همین ظرفیت طبیعی انقلاب نیز بوده است که انقلاب اسلامی از نخستین روزهای شکل گیری و تداوم آن با کودتا، ترور، جنگ، موج آوارگان از کشورهای همسایه، تحریم‌های مختلف و همه آنچه که می‌توانسته بار‌ها و بار‌ها مردم یک سرزمین را به ناامیدی و سستی و حتی نابودی بکشاند مواجه بوده، ولی شاهد هستیم که ملت ایران با وحدت و اتحاد که‌‌ همان کلید پیروزی انقلاب اسلامی است تا به امروز با حفظ اصول و پایمردی بر ارزش‌های انسانی خود سربلند ایستاده است. 

در جشن دانش آموزی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مالزی برنامه‌های مختلفی از جمله تئا‌تر وحدت ملی، حرکات ورزشی، تردستی و شعبده بازی و موسیقی سنتی اجرا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار