بازگشت‌های تاریخی در دنیای فوتبال

بازیکنان زیادی در طول تاریخ فوتبال، پس از یک دوره دوری از تیم، دوباره به تیم سابق خود بازگشتند که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

بازگشت‌های تاریخی در دنیای فوتبال
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در فصل نقل و انتقالات زمستانی امسال در فوتبال اروپا، هیچ بازیکن بزرگی به تیم سابق خودش بازنگشت و سروصدای زیادی در نقل و انتقالات زمستانی نداشتیم اما در سال‌های قبل، بازگشت برخی از بازیکنان بزرگ به تیم‌های سابقشان، سروصدای زیادی کرده است و باعث شادی هواداران آن تیم‌ها شده است.

حال نگاهی می‌اندازیم به مهمترین بازگشت‌های بازیکنان بزرگ به تیم‌های سابقشان

** یان راش، لیورپول

یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ لیورپول، یان راش بود راش 15 سال را در آنفیلد گذراند و در این میان مدت کوتاهی به یوونتوس رفت و سپس دوباره به لیورپول بازگشت. راش از برترین گلزنان تاریخ لیورپول است و نزد هواداران این تیم محبوبیت زیادی دارد.

** دیگو مارادونا، بوکاجونیورز 

دیگو مارادونا، در سال 1982 عضو تیم بوکاجونیورز بود و در سال 40 مسابقه، 28 گل برای این تیم به ثمر رساند، اما سپس او را به بارسلونا فروختند و پس از حضور در اروپا و در سال 1995 و در حالی که از جام جهانی 1994 به دلیل استفاده از مواد نیروزا کنار گذاشته شده بود، به بوکاجونیورز بازگشت تا سال‌های آخر فوتبالش را در این تیم بگذارند اگرچه او دیگر مثل سال‌های جوانی‌اش مؤثر نبود اما باز هم هواداران بوکا برای تماشای بازی بهترین بازیکن تاریخ، به ورزشگاه هجوم می‌آوردند.

مارادونا در دوره دوم حضورش در بوکاجونیورز، 7 گل در 30 مسابقه زد و در سال 1997 با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کرد.

** یورگن کلینزمن، تاتنهام

کلینزمن پیش از حضور در فوتبال انگلیس، در این کشور به دلیل شکست انگلیس از آلمان در جام جهانی 1990 از او متنفر بودند و او را بازیکنی فریبکار می‌دانستند که خودش را روی زمین می‌اندازد اما بعد از اینکه در سال 1994 از موناکو به تاتنهام رفت و در اولین مسابقه برای این تیم گلزنی کرد، خیلی زود خودش را در دل هواداران تاتنهام محبوب کرد او در دوره اول حضورش در تاتنهام 41 مسابقه انجام داد و 21 گل به ثمر رساند اما سپس به بایرن مونیخ و لمپروریا رفت، کلینزمان در سال 1997 به طور قرضی به تاتنهام بازگشت و در این باشگاه کفش‌های خود را آویخت درخشش او در تاتنهام باعث شد که وی محبوب‌ترین بازیکن آلمانی در انگلیس شود.

** مارک هیوز، منچستریونایتد

مارک‌هیوز فوتبال خود را از سال 1978 در آکادمی منچستر یونایتد آغاز کرد و تا سال 1986 در این تیم ماند و درخشش قابل توجهی داشت او سپس به بارسلونا فروخته شد اما یک فصل بیشتر آنجا نبود و سپس بعد از یک فصل که به بایرن مونیخ رفت دوباره به منچستر یونایتد بازگشت او این بار نیز 7 سال را در یونایتد گذراند و در 256 بازی، 83 گل به ثمر رساند.
هیوز در سال 1995 دوباره به منچستر را ترک کرد و به چلسی پیوست.

** آنری، آرسنال

تیری آنری، مهاجم و اسطوره باشگاه آرسنال در سال 1999 از تیم یوونتوس به آرسنال پیوست و توانست به یکی از محبوبترین بازیکنان تاریخ آرسنال تبدیل شود.

او تا سال 2007 در آرسنال بود و در سال 254 مسابقه، 174 گل برای این تیم به ثمر رساند، اما آنری در سال 2007 از آرسنال جدا شد و به بارسلونا پیوست او سپس به لیگ آمریکا رفت و در تیم نیویورک ردبونر به بازی پرداخت.

آنری در سال 2012 به طور قرضی برای یک نیم فصل به آرسنال بازگشت و مورد استقبال هواداران این تیم قرار گرفت او در اولین دیدارش برای آرسنال گلزنی کرد اما فقط چهار بازی را در آرسنال انجام داد و دوباره به آمریکا بازگشت.

** اربی فاولر، لیورپول

وقتی هواداران دو آتشه لیورپول شنیدند که رابی فاولر به آنفیلد برمی‌گردد سر از پا نمی‌شناختند، او که فوتبال خود را از لیورپول آغاز کرده بود تا سال 2001 در این تیم بود و در 236 مسابقه، 120 گل زده بود اما او لیورپول را ترک کرد و به لیدزیونایتد و سپس منچسترسیتی رفت و در سال 2006 دوباره به لیورپول بازگشت و دوباره بت لیورپولی‌ها شد.

** دروگبا، چلسی

دروگبا در سال 2004 به چلسی آمد و به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ چلسی تبدیل شد او تا سال 2012 که در چلسی بود 226 مسابقه و 100 گل به ثمر رساند اما در این سال از چلسی جدا شد و پس از 2 سال دوباره به چلسی بازگشت و یک فصل برای چلسی بازی کرد، او در ابتدای این فصل دوباره از چلسی جدا شد.

** شوچنکو، میلان

شوچنکو زمانی که در سال 1999 از دیناموکیف به میلان رفت، بسیار درخشان ظاهر شد و دوران موفقی را در این تیم گذراند او تا سال 2006 که در میلان بود، 208 مسابقه انجام داد و 127 گل به ثمر رساند، اما او در این سال از میلان جدا شد و به تیم چلسی رفت او پس از دوران ناموفقی که در چلسی گذراند دوباره به سن سیرو بازگشت اما دیگر از آن شوچنکوی سابق خبری نبود و فقط 2 گل توانست در میلان بزند، او پس از یک سال از میلان جدا شد و به باشگاه اول خود دیناموکیف بازگشت و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کرد.

** کاناوارو، یوونتوس

فابیو کاناوارو، یکی از بزرگترین مدافعان تاریخ بود که در سال 2004 از اینتر به یوونتوس آمد، او در سال 2006 و پس از جریان کالچوپولی و سقوط یوونتوس به سری بی، از این تیم جدا شد و به رئال مادرید پیوست همین باعث شد تا کاناوارو در نزد هواداران یوونتوس منفور شود او وقتی سه سال بعد دوباره به یوونتوس بازگشت با واکنش هواداران یوونتوس مواجه شد و با بازگشت او به جمع بیانکونری‌ها مخالف بودند و او را هرگز نبخشیدند، کاناوارو پس از یک فصل ناموفق در یوونتوس به الاهلی امارات رفت و در این تیم از فوتبال خداحافظی کرد.

** کارلوس قوز، بوکاجونیوز

کارلوس توز فوتبال حرفه‌ای خود را از بوکاجونیورز آغاز کرد و در سال 2004 این تیم را ترک کرد توز پس از یک ماجراجویی طولانی، ابتدای این فصل از یوونتوس جدا شد و پس از 11 سال به بوکاجونیورز بازگشت او گفته که می‌خواهد فوتبالش را در این باشگاه به اتمام برساند.

** فرناندو تورس، اتلتیکو مادرید

تورس فوتبال خود را از جوانان اتلتیکو مادرید آغاز کرد و در سال 2001 و زمانی که 17 ساله بود به تیم اصلی این باشگاه آمد او با وجود آنکه سن کمی داشت کاپیتان این تیم شد و در حضور دیگر سیمئونه، سرمربی فصلی اتلتیکو مادرید، بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو می‌بست تورس در سال 2007 از اتلتیکو جدا شد و به لیورپول پیوست، او سپس در سال 2015 دوباره به اتلتیکو آمد نکته جالب از حضور تورس در اتلتیکو این است که در دوره اول، او کاپیتان سیمئونه و دیگر یاران اتلتیکو بود اما در دوره دوم سیمئونه، سرمربی او و تیم اتلتیکو مادرید است.

بازیکنان زیادی بودند که در طول تاریخ، پس از یک مدت دوری از تیم‌شان، دوباره به تیم سابق خود بازگشتند و با بازگشت خود به تیم‌های سابق‌شان سروصدای زیادی ایجاد کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
سلام میتونستید از فرهاد مجیدی هم نام ببرید
آخرین اخبار