استقرار 73 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری سمنان

رئیس پارک علم و فناوری سمنان از استقرار 73 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در پنج مرکز رشد پارک علم و فناوری سمنان خبر داد.

حمد اسماعیلی جلالی، رئیس پارک علم و فناوری سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: تعداد کل واحدهای فناور مراکز رشد پارک علم و فناوری سمنان 273 مورد است که از این تعداد 73 واحد فناور و شرکت در پنج مرکز رشد سمنان مستقر هستند.

وی ادامه داد: زیربنای واحدهای فناور شاهرود دو هزار و 419 متر مربع است و برای ساخت این مرکز 21 میلیارد و 783 میلیون ریال هزینه شده است که از این مبلغ 19 میلیارد و 32 میلیون ریال برای احداث ساختمان و دو میلیارد و 750 میلیون ریال برای تجهیزات آن هزینه شده است.

رییس پارک علم و فناوری سمنان تصریح کرد: همچنین طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای استقرار 27 شرکت و واحد فناور و همچنین هفت آزمایشگاه در این استان، ساختمان مرکز رشد و واحدهای فناور شاهرود که دارای هفت دفتر اداری، هفت اتاق آزمایشگاهی، دو سالن جلسات، 30 اتاق برای استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور، سه انباری، چهار آبدارخانه و یک موتورخانه مرکزی است برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

جلالی عنوان کرد: از 273 واحد فناور و شرکت‌هایی که در پارک علم و فناوری مستقر هستند 73 واحد فناور و شرکت هم‌اکنون در مراکز رشد شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، 14 درصد در حوزه آی‌تی، 23 درصد در حوزه‌ی کشاورزی، 8 درصد در حوزه فناوری نانو، 9 درصد در حوزه معدن، شش درصد در حوزه عمران، 9 درصد در حوزه شیمی و صنایع غذایی و 31 درصد در سایر حوزه‌ها فعالیت دارند.

وی در بخش پایانی خاطرنشان کرد: علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون زمینی برای ساخت مراکز در اختیار پارک علم و فناوری سمنان قرار نگرفته است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار