زخمی که دوباره سر باز کرد/ موج جدید گلدکوئیست‌ و گلدماین‌ها و هشدار دادستان

مدت ها بود خبری از شرکت های هرمی یا همان کلاهبرداری شبکه ای نبود،اما اخبار و شواهد از جان گرفتن دوباره این شرکت های شوم و فعالیت مجدد آنها با عناوین جدید حکایت دارد.

زخمی که دوباره سر باز کرد/ موج جدید ظهور گلدکوئیست‌ها و هشدار دادستان
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،شرکت های هرمی نام و عنوان غریبه ای نیستند،فراموش نمی شود،کلاهبرداری ها،اخاذی ها،گروگان گیری ها،جنایات و قتل هایی که برای یک مشت پول در قالب شرکت های هرمی حادث شد.

چه بسیار خانواده هایی که فرو پاشیدند،چه بسیار آینده جوانان و نوجوانانی که خاکستر شد،با این هدف و رویا که ره صد ساله را یک شبه بپیمایند.

با تلاش نیروهای امنیتی،اطلاعاتی و انتظاماتی،اطلاع رسانی های مکرر در قالب گزارش،خبر،فیلم،سریال و...این معضل جدی که با چپاول و کلاهبرداری های بسیار،بخشی از مردم را درگیر خود ساخته بود به انزوا رفت و مدت ها نام،نشان و صدایی از آن شنیده نمی شد.

اما چندی پیش،عباس جعفری دولت آبادی،دادستان تهران،طی هشداری از فعالیت دوباره شرکت های هرمی خبر داد و از دستگاه های انتظامی خواست که دقت نظر خود را همچون گذشته بر فعالیت شرکت های مذکور متمرکز کنند،شرکت هایی که به عقیده دادستان تهران،با جذب جوانان ،زمینه جداسازی آنها از خانواده و درگیر شدن در فعالیت های مجرمانه را فراهم می کنند.

اگرچه دادستان تهران توضیح و تشریح بیشتری در این خصوص ارائه نکرد اما همین هشدار کافی است تا توجهات به فعالیت دوباره شرکت های کلاهبرداری مجددا جلب شود.

**گلدکوئیست و گلدماین با نام و نشانی جدید

گزارشات و اخبار منتشره در برخی از رسانه ها،موید تغییر نام و نشان شرکت های هرمی گلدکوئیست و گلدماین به عناوین جدید اما با همان درون مایه شوم و ننگین است.

البته تفاوت هایی میان فعالیت مجدد این شرکت ها در شرایط فعلی با آنچه که در گذشته از سوی چنین مجموعه هایی مشاهده می شد،وجود دارد.

ظاهرا این بار،شرکت های هرمی به زیر مجموعه های خود صرفا وجه نقد پرداخت نمی کنند بلکه کالاها و محصولاتی را نیز مدنظر قرار می دهند تا به زیر مجموعه های خود ارائه و واگذار کنند و پشت آن نیز ادعایی طراحی کرده اند با این مضمون که بالاترین کیفیت و بی رقیب ترین کالاها و محصولات را در اختیار دارند.

برترین هایی که آنها به آن اشاره می کنند چندان غریبه به نظر نمی رسند،زیرا در قالب خیالی چنین صفت هایی بود که قریب به یک دهه پیش،زندگی بسیاری از جوانان،نوجوانان،زن و مرد را نابود ساخت.

**مجازات شرکت های هرمی در ایران برای صدر تا ذیل فعالان این عرصه

قانون برخورد و مقابله با شرکت های هرمی برای نخستین بار در اواخر بهمن ماه سال 1384 ابلاغ شد، این قانون با الحاق یک بند،تبصره و قانون تحت عنوان مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور به تصویب رسید.

پیرو این مصوبه،کسانی که فعالیت آنها از مصادیق اخلال در نظام اقتصادی کشور تشخیص داده شود،مفسد فی الارض هستند که مجازات اعدام برای آنها در نظر گرفته می شود.

برای فعالان این عرصه که با مقصود اخلال در نظام اقتصادی کشور فعالیت نمی کنند و صرفا انگیزه های مادی و شخصی آنها را به این مسیر کشانده،حبس 5 تا 20 سال و تا 74 ضربه شلاق در ملا عموم در نظر گرفته می شود.

برای فعالان خرد و جزئی نیز حبس 6 ماه تا 3 سال تعیین شده است و پرداخت جزای نقدی،بازگرداندن دو برابر مال نامشروع کسب شده از دیگر مجازات هایی است که برای این فعل مجرمانه تعریف شده است.

** از سودای تحولی نو و عظیم تا سقوط به گرداب بزه و ناهنجاری


کارشناسان معتقدند عامل اصلی گرایش و تمایل برخی از جوانان به جذب و فعالیت در چنین مجموعه هایی ناشی از احساس نیاز به تحول است.

به عبارت دیگر سودای زندگی مرفه و برخورداری از امکانات رفاهی متعدد از عوامل اصلی سوق پیدا کردن جوانان به گرداب مورد اشاره است.

البته پشت پرده چنین فعالیت ها در مراتب بالانشین متولی در گلدکوئیست و گلدماین صرفا به مسائل اقتصادی خلاصه نمی شود بلکه اهداف شوم و ویرانگر دیگری نیز در اذهان بالانشینان و مدیران این شرکت ها مشاهده می شود و به واقع هدفی جز تخریب و ویرانی اقتصادی کشور را در سر نمی پرورانند.

به نظر می رسد در چنین شرایطی باید در دو عرصه سلبی(برخورد قهری)و ایجابی(فرهنگ سازی و آگاهی بخشی)به نحوی دقیق،هدفمند و قاطع ورود کرد، قاطعیتی که مشابه آن در طول 10 تا 15 سال گذشته از سوی ماموران خدوم انتظامی و امنیتی کشور مشاهده و اعمال شد و سکوت و به انزوا رفتن چندین ساله این جریان در ظاهر اقتصادی نیز موید بر خورد هوشمندانه دستگاه های مذکور بود.

بطور یقین آگاه سازی و اطلاع رسانی مجدد به جامعه و جوانان مولفه ای حائز اهمیت است که تاثیر گذاری آن برای پیشگیری از هر گونه لغزش در حوزه مذکور غیر قابل انکار است و البته در کنار آن برخوردهای جدی، قاطعانه و سلبی از دیگر راه کارهای موثری است که ریسک عضویت در چنین شرکت هایی را بالا می برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
سلام پس این شرکتایی که هستن چطوری کار می کنن نمونه همین پنبه ریز من واقعا نمی دونم هرمی هستش نیستش اگه هرمی چطوری مجوز داره اگه هرمی نیست چطوری این همه پول یا پورسانت در نظر گرفته خواهش می کنم خواهش می کنم کمک کنید ی طوری درباره این شرکت مقاله بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
نتورکیا چه باور کن چه نکن چه عقیده داشته باشن چه نداشته باشن بدونن این سیستم فقط و فقط به نفع بالا دستاست. چرا نمیخوان بدونن با این سیستم بالای 95 درصد مالباخته ان.
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۱۵:۰۶ ۱۲ دی ۱۳۹۹
چرا راه دور؟ پنبه ریز الان جزو معمول و مرسوم ترین شرکتای گلدکويست رو راه انداخته. ۹ سال مجوز، یه وبسایت با درگاه متصل به بانک، اسم برند و تمام. دیگه به چی نیاز داره تا بتونه فریب افکار جوونای ۱۸ تا ۲۵ ساله بیکارو بده؟ باشگاه خبرنگاران اگه میخواد کمکی بکنه، تو یکی از پروژه های خبریش پی این شرکتا و پنبه ریزو بگیره، یه پست گذاشتن تو وب سایتی که روزانه ده تا پست متفرقه میذاره کمک نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۰:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
من یکی از نجات یافتگان شرکت مولتی هرمی بیز هستم
خدا رو شاکرم که خرید اجباری یا همون به اصطلاح فرهنگ سازی ۵ میلیونی رو انجام ندادم و قبل از اینکه دیر بشه اومدم بیرون
دوستان حواستون باشه ولتون نمیکنن دیگه.
۵ نفری اومده بودن دم خونه ما یک ساعت منتظر بودن تا با بحث و دعوا رفتن
محصولاتشون فوق العاده گرونه و کیفیتش مثل معمول بازار
پس گول نخورید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام
الان شرکت بادران هرمی یا نه؟؟؟
لطفا بگید
Iran (Islamic Republic of)
محمد بربری
۰۶:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
شرکت بادران هم جز۶ شرکت های هرمی هست من تازه عضو شدم و 3/5 میلیون تومان پول دادم خواهش میکنم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین یوسفی
۱۳:۳۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
یه زمانی یک بیماریه واگیر دار وارد ایران شد یه آقای بود به نام امیر کبیر واکسن رو وارد ایران کرد که مردم بزنن وتلف نشن ولی یه عده ای گفتن استفاده نکنید اگر استفاده کنید یه چیزی وارد بدنتون میشه و باعث میشه از دینتون خارج شید مردم نمیزدن وتلف میشدن حاظر نبودن بزنن شاید جلو مرگشون روبگیره
Iran (Islamic Republic of)
شاهزاده
۱۸:۱۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام بهترین راه این هست که دولت سایتی به مردم معرفی کنه که شرکتهای بازاریابی مجاز و قانونی رو بشناسند تا هم مردم تو تله نیفتند هم شرکتهای غیر مجاز نتوانند به فعالیت خودشون ادامه بدن
Germany
نیما
۰۱:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
در شرکتهای قانونی بازاریابی شبکه ای، شبکه ای از مصرف کنندگان و بازاریابان شکل گرفته است که شرکت مادر به پشتوانه این بازار آماده مبادرت به احداث خط تولید و یا رزرو تمام و یا بخشی از خط تولید سایر کارخانجات می کند.بعد سود حاصل از حذف صاحبان صنایع،واسطه ها ،تبلیغات و غیره را بین اعضاء خودش بصورت پورسانت و پاداش توزیع می کند.
طوریکه حدود 80 درصد تولیدات داخلی هستند و در این بستر نامناسب تولید در حال گسترش خطوط تولید هستند.
Iran (Islamic Republic of)
losimay
۲۱:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
واقا تعجب میكنم اگه كلاه برداریه چرا جلوشو نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام.چه فایده زندگی من و همسرم را از هم پاشیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
با سلام این شرکتها همه کلاهبردار هستن مثلا بنبه ریز جنس بنجل بلا روس را با قیمت خیلی پایین وارد میکنه و به هزینه گزاف به مصرف کنند میرسونه
ازمسولان هم میخواهیم پیگیری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
سلام دوستان منم امشب رفتم برای شرکت بادران خدایی اگر می دونید کلاهبرداریه بهم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
همشون کلاهبردارین تورو خدا یه فکری کنید نمیدونم چطوری مجوز گرفتن کلا ساختارشون هرمیه باید زیر شاخه پیدا کنی تا جنسهلشونو سوبله بدی به مردم بگی اینها کیفیتشون عالیه دقیقا کلاهبرداریه سودشم فقط تو جیب سر شاخه های بالایی میره شوهرم یکماهه رفته تو یک شرکت از همون روز اول اختلافمون شروع شده دیگه رنگ آرامش ندیدم کلا شستشوی مغزی شده دیوونه شده کلا رفتارش عوض شده حرف هیچ کس رو قبول نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
اسم شرکتی که رفته چیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
باید این شرکت ها تماما در سطح کشور جمع اوری بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
تمامی این شرکتها غیر قانونی و درآمدهاشون حرامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام به همه دوستان؛من با توجه به رشته تحصیلیم برای قضاوت بهتر نسبت به این شرکت ها خودم وارد یکی از این شبکه ها شدم . اگر دوست دارید، تجربیات من در این مورد رو در وبلاگم مطالعه کنید متاسفانه شرکتی که من باهاش کار کردم جز دروغ و ادعای الکی چیز دیگه ای نداشت
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۴۴ ۰۶ تير ۱۳۹۷
لطفا آدرس وبلاگتون رو بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
لطفا لیست اسامی شرکت های غیر مجاز را معرفی کنید تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
لطفا اسم این شرکت ها را اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
پس چرا یه سری از این شرکتا جواز از وزارت بازرگای دارن ؟؟؟
India
Akbar
۲۰:۱۷ ۱۵ دی ۱۳۹۶
همه این شرکتها غیر قانونی هستن.الکی عمر و پول خودتون رو حروم نکنید .از من گفتم نرید دنبال این مسائل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۶
باید دستگیر بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اکثر شرکت های بازاریابی اینترنتی هرمی و کلاهبردار هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
لطفا گزارشی از فعالیت بازار یابی شبکه ای داخلی هم تهیه کنید با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۱۹:۳۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
دوستای عزیز
اگر واقعا از هرمی بودن اینجور شرکتا میترسید و میخواید به اطمینان برسید زنگ بزنید وزارت صنعت معدن تجارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
چطوری‌میشه‌راهنمایی‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا موسوی
۰۱:۰۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
سلام
من یکی از اعضای شرکت بادران گستران هستم کسی که جزؤ اولین ها نبودی اما کلی سود کرده چه مالی و چه از خیلی جوانب دیگه من حرفم اول با کساییه که با هرمی جلوه دادن این تجارت قصد تخریبش رو دارن فقط میتونم اینو بگم که حداقل یه مقدار مطالعه کن
Iran (Islamic Republic of)
م،نوری
۱۴:۵۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خواهش میکنم پیگیر شرکتی به نام بیز باشید که در خ فردوسی مخفیانه فعالیت میکند و جوانان را به بدبختی سوق می دهد
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۲۱:۰۴ ۱۳ دی ۱۳۹۷
داداش مخفیانه کجا بود علننا دارن کارشونو میکنن....آخه مخفیگاه اونم وسط تهران!/:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
باید مسئولین چاره ای بیندیشند
Netherlands
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
شرکت های بازار یابی هرمی هم دارن یک سری کالای خارجی و کالای قاچاق رو به دست مردم میسپارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
جوانها اگر کار داشته باشند و درامد دنبال این مصیبت ها نمیرن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
جوانها اگر کار داشته باشند و درامد دنبال این مصیبت ها نمیرن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
وا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
مطلبی که در این خبر بیان شده مربوط به شرکت های هرمی مثل گلدکویست هست که هنوز دارن زیرزمینی فعالیت میکنند.
شرکت های بازاریابی شبکه ای مثل بادران و بیز و... کاملا قانونی هستند و در راستای اقتصاد و تولید ملی حرکت میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
مواظب دبیرستان ودانشگاه ومراکز علمی باشید واطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
این شرکتها در غالب و پوششهای مختلف قانونی نیزفعالیت می کنندولی سود حاصله در جیب لیدرهای اول می رود ومردم مصرف کننده بار می ایند ودر آخر موجب سرخوردگی و ازبین رفتن عزت و کرامت و شخصیت انسان لگد مال می شود چرا؟برای رسیدن به نقطه ای که بدون زحمت مثلا ماهی ده میلیون به حسابشون واریز بشه.درحالی که فقط لیدرهای اول به سود می رسند.وعده سرخرمن مردم را گاگول می کندو وادار می شوند که خرید الکی کنند وکلی اجناس بی مصرف روی دستشان می ماند.تخفیفهای دروغین می دهندوپول انبار و مالیات برارزش افزوده و پستی را از خریدار بدبخت می گیرند.مردم را چون گوسفندی که باید از او بهره کشید وارد این شرکتها می کنند وتا می توانند آنها را می دوشند.نتیجه سرخوردگی عدم اعتماد در جامعه و دزدی و ناهنجاریهای روحی و مادی گسترش پیدا می کند وباعث از هم پاشیدگی بنیان خانواده و جامعه می گردد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۵۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
دولت خواست خروج ارز از کشورو جلو گیری کنه به اینا مجوز داده که مثلا قانونین وبا این کارش مثلا مشکل خروج ارزو گرفته. دلیل مجوز دادنشون همینه. وگرنه رئیساشون همون گلدکوئیستی ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
هیچ دکدومشون مجوز ندارن // لطفا اسم این شرکت ها را اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
با سلام..
من تازه یه جلسه برا فعالیت تو شرکت بادران گستران شرکت کردم ولی هر چی راجع به بازاریابی شبکه ای سرچ میکنم اثرات سوعش بیشتره..دوستان لطفا اگر کسی تجربه کار با این شرکت رو داره منو راهنمایی کنه..ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
با سلام..
من تازه یه جلسه برا فعالیت تو شرکت بادران گستران شرکت کردم ولی هر چی راجع به بازاریابی شبکه ای سرچ میکنم اثرات سوعش بیشتره..دوستان لطفا اگر کسی تجربه کار با این شرکت رو داره منو راهنمایی کنه..ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۹ تير ۱۳۹۶
سلام من کاملا گیج شدم ایا برادران که من قصددارم باهاش فعالیت کنم جزء شرکت هرمی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
سلام میخواستم بدونم که شرکت پنبه ریز هم همون شرکت هرمی هست یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۵:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام.بله مشکل داره.بیشتر میخوای بدونی برام ایمیل بزن
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۰:۲۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
با سلام...من موندم اگه قانونی هستن چرا محصولات خارجی رو تبلیغ میکنن...مگه نگفتند که حمایت از تولید ملی...بس چطور به بادران و....مجوز دادند ...
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۰:۲۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
با سلام...من موندم اگه قانونی هستن چرا محصولات خارجی رو تبلیغ میکنن...مگر نگفتند که حمایت از تولید ملی...بس چطور به بادران و....مجوز دادند ...
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
همه این شرکتها کلاهبردارن تو زندگی. مردم نفوذ میکنند وزندگی همه رو متلاشی میکنند زندگی من به واسطه این شرکتها خراب شد وهمسرم برای خرید از این شرکت نفقه و مهریه خودشو گذاشته اجرا و قصد جدایی داره لعنت به همه شرکتها ی بازاریابی مخصوصا بادران هر کس سوالی داره حاضرم جواب بدم09117697449
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
خیلیا سوال در مورد شرکت های بیز .پنبه ریز و بادران گستر دارن خواهشا جوابهاشون داده بشه تا اگه هنوز دیر نشده فعالیت نکنند و اگه مشکلی نداره با خیال اسوده ب فعالیتشون بپردازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
بهترین راه استعلام ازوزارت صمت است
United States of America
Reza
۲۲:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
سلام.بازاریابی شبکه ای کاملا قانونی و از شورای محترم نگهبان تاییدیه داره و کاملا با شرکت های هرمی غیرقانونی تفاوت داره و کسانی که در شرکت های گلدکوئستی بودند با زیان اولیه وارد میشدند ولی بازاریابی شبکه ای اینطور نیست،در ضمن 15 آذر شبکه یک برنامه پایش در مورد بازاریابی شبکه ای به بحث نشستند و قانونی بودن بازاریابی شبکه ای را کاملا نقد و بررسی میکنند.نتورک مارکتینگ پاک الان تو ایران رواج پیدا کرده و کاملا شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند سالم هستند.
Hong Kong
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
تمام شرکت های هرمی یا بازاریابی شبکه ای تماما کلاه بردارند از جمله بادران گستر وبادران پمبریز و.....ورهبر انقلاب اسلامی فرموده اند : تمام سودی که به شما میرسد هرام واشکال شرعی دارد
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۲۱:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
کسانی که درهمون ابتدا سرشاخه این شرکتهای هرمی که جدیدا بع اسم بازاریابی شبکه ای شناخته میشن شدن پولهای زیادی به جیب میزنن خیلی جالبه که این شرکتها مجوز دارن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
با عرض سلام و خسته نباشید من با راهنمایی و زبون بازی واردیه شرکت بازاریاب اینترنتی که همون ننتورک شدم میخام بدونم اگه غیر قانونی و همون شرکت هر می هاس تا زوده انصراف بدم تازه دو هفتس وارد شدم ممنون میشم راهنمایی کنید منو سریع که بتونم تصمیم بگیرم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۱۸:۳۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۵
با سلام. این کار اگر روی اصول باشه خوبه.مشکل اینجاست که اکثر کالاها بی کیفیت هستند.درسته که از کالای ایرانی باید حمایت کرد.اما این شرکت ها بی کیفیت ترین کالاهارو عرضه میکنن.تازه با قیمت بالا
من خودم عضو یکی از این شرکت ها بودم.اصلا از کیفیت های کالاهاش راضی نبودم
کاش مسئولین نظارتی روی کیفیت ها داشته باشن.
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۷:۵۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
شرکت های بازار یابی هرمی هم دارن یک سری کالای خارجی و کالای قاچاق رو به دست مردم میسپارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۵
بایدباهمه این شرکت های شبهه هرمی برخوردقانونی بشه نه اینکه وزارت بازرگانی بهش مجوزبده...مجوزاونم برای فساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
باسلام‌.باید خدمتتون بگم یک سری افراد نمیخوان قبول کنن که از راه نتورک هم میشه کسب درامد کرد وباید به اون یک سری از افراد گفت برین اطلاعات خودتون رو بروز کنین بعد بیاین در مورد نتورک صبحت کنین وخیال شما از نظر قانونی بودن شرکت بادران وبیز راحت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
هنوز تفاوت بازاریابی شبکه ای سالم با دسیسه های هرمی نمیدونید،به این پست اکتفا نکنید برید در مورد بازاریابی شبکه ای در دنیا تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
سلام. خواهش میکنم شرکتهایی که مجوز ندارن رو معرفی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
سلام
شرکت های بازاریابی شبکه ای که با مجوز وزارت صنعت و معدن و تجارت و اصناف فعالیت می کنند کاملا قانونی بوده و در راستای اقتصاد کشور فعالیت می کنند و در گزارش شبکه دو و همچنین برنامه پایش راجع بش صحبت کردند و تایید شده هستند. چون ۴-۵ سال هست که این صنعت به صورت قانونی راه افتاده طبیعتا چالش های خودش رو داره و تا ی صنعت اصولی و بی نقص بشه مدتی زمان خواهد برد. ولی هنوزم که هنوزه شرکت های هرمی به صورت زیرزمینی فعالیت دارن و مراقب باشید تو دام هرمیا نیفتین. ولی ۱۴ تا شرکت که تو سایت وزارت صنعت معدن تجارت و اصناف مجوزهاشون هست قانونی هستند. که البته یکی از شرکت ها چون غیراصولی کار مرد مجوزش ابطال شد و این نشون دهنده ی اینه که نظارت کامل هست رو این موضوع.
اگر سوالی داشتید توی تلگرام پم بدید راهنماییتون کنم.
۰۹۲۱۴...۶۲۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
سلام دوستااااااااااااااااااان..
شرکت های بازاریابی شبکک] ایی جزو هرمی ها نیستند..
(بادران) به هیچ وجه هرمی و. کلاهبرداری نیست..
تاییدیه از تمام ارگانها دارد.
اگه توجه کنید پایین این page یه مطلبی گذاشته شده با عنوان[[.بازاریابی شبکه ایی ترفند شرکتهای هرمی درفضای سایر
09037...841]
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
دقيقاً همونه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
باسلام خدمت همه عزیزان
بنده هم آدرماه توسط یکی ازبهترین دوستانم وبه بهانه امریه وبعدشم کارتوشرکت مپنا ب شرکت هرمی کیونت معرفی شدم..ایشون ازتابستون بهم زنگ میزد ولی طوری صحبت میکرد ک سوالای منو بی جواب میذاشت..ب اصطلاح خودمونی من توکف میذاشت(این استراتژی روبالاسری ها بهش میگفتن)من 10روز پیش اینابودم وخدامیدونه چ تاثیرات مخربی ازلحاظ روحی به من واردکردن..فقط کسی ک رفته میدونه چی میگم..فقط میگم خداودعاهای مادرم منوازدست اینا نجات داد..همشون روانشناسای حرفه ای توزمینه کلاهبرداری اند..ازرسانه ها خواهش میکنم بیشتراطلاع رسانی کنند..درضمن کیونت همون گلدکوئیست سابقه ک فقط پوست انداخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
سلام و خسته نباشید به باشگاه خبرنگاران جوان ، بابت اطلاعاتی که دادین تشکر میکنم ، ولی هم اکنون شرکت های مختلفی با عنوان بازاریابی شبکه ای در حال فعالیت هستند که از وزارت صنعت و معدن و اتاق بازرگانی ریاست اتاق اصنفاف ، پروانه کسب بازاریابی شبکه ای گرفتند و بسیاری از دوستانم به این کار مشغول شده اند ، به حدی که بیشتر ساعات زندگی شان مشغولند
تکلیف چه میشود آیا این شرکت ها غیر قانونی هستند یا خیر؟؟؟
مسلما با پیگیریهای شما و اطلاع رسانی آن به مردم موجب شفافیت بیشتر وآگاه سازی مردم میشود ، با تشکر
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
با عرض سلام ممنون از اطلاع رسانی تان. شرکت هایی مثل پنبه ریز والیکس.. جز شرکت گلدکوئست می باشند لطفا بیشتر توضیح دهید ممنون می شم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
با سلام و تشکر از اطلاعات داده شده, تقاضا دارم در کنار این اطلاعات , اطلاعات تکمیلی در مورد بازاریابی شبکه ای که تحت نظر دولت اجرا میشود رو هم به مخاطبان بدهید تا مردم این فعالیت رو با شرکت های هرمی اشتباه نگیرند ,
Germany
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
مردم و مسولین باید خیلی مراقب باشن تا مثل سری قبل فاجعه به بار نیاد......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
ببخشید شرکتهایی که به عنوان بازاریابی شبکه ای مشغول به کار هستند و کالا به اعضا میفروشند و ساختار هرمی دارند هم غیر قانونی هستند؟
Germany
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
یعنی شرکت های نتورکی که الان مجوز دارن هم جزو اینان؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
لطفا اسم این شرکت ها را اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
سلام.آیا راهی یا سازمانی یا سایتی هست که بتونیم شرکتهای هرمی رو از شرکتهای معتبر تشخیص بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
لطفا گزارشی از فعالیت بازار یابی شبکه ای داخلی هم تهیه کنید با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
سلام.فعاليت پنبه ريزكه عضو گيري ميكنه براي فروش محصولات و با نقشه هاي فروشش.وزير شاخه هم ميگيره اون چطوريه؟؟؟ميگن مجوز دارن.خيلي نگرانم وارد بشم.البته سرمايه ﻧﻤﻴﺨﻮﺍﺩ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
اگر منظورتون بازاریابی شبکه ای هست که فعالیتش قانونی و با مجوز از وزارت صنعت ،معدن و تجارته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
جوانها اگر کار داشته باشند و درامد دنبال این مصیبت ها نمیرن!
Germany
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
مصیبت نیست!
سخت ترین و بهترین و درامدزا ترین کار دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
اینکه گفتین شرکت های هرمی با ظاهری جدید کالا و جنس میدن منظورتون شرکت های بازاریابی شبکه ایه؟
شرکتهای بازاریابی شبکه ای که فعالیتشون قانونیه.
Germany
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
خواهشا شرکت های هرمی رو با نتورک مارکتینگ قانونی یکی نکنید
زمین تا آسمون فرق دارن با هم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
مواظب دبیرستان ودانشگاه ومراکز علمی باشید واطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
در مورد بازاریابی شبکه ای که از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز دارند هم توضیح بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
ینی چی ؟؟
مثلا شرکتی مث پنبه ریز هم اینطوریه؟؟
نتورک مارکتینگ چیه پس؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
سلام
میشه تفاوت شرکت های بازاریابی شبکه ای مجاز که مجوز خود را از وزارت صنعت معدن و تجارت در یافت کرده اند را با شرکت های هرمی توضیح بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
سلام. ینی شما منظورتون اینکه شرکت هایی که الان دایرشده اند همشون هرمی هستند .پس مجوزشون که قانونی هست چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
ایاشرکت بادران هم غیرقانونی هستش چون همینطور ک گفتید جنسو میخریم میفروشیم ی درصدی میاد وزیر مجموعه میارم تادرصدی ازاونم بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
آیا بیز هم جزو همین شرکت هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
پس چرا یه سری از این شرکتا جواز از وزارت بازرگای دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
یعنی بازار یابی شبکه ای هم کلاه برداریه؟ من که گیچ شدم!! لطفا درمورد بازاریابی شبکه ای توضیح بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
خیلی از این شرکتا دارن با نام های بیز بادران دارن کار میکنن.چرا برخورد نمیشه.محصولاتی دارن پخش میکنن که اصلا معلوم نیست با چه کیفیتی درست میشه.عسل چای ......ای کاش یه برنامه در مورد این شرکتا درست کنید خودشون که میگن از وزارت صنعت و معدن مجوز دارن.ای کاش پیگیر این داستان باشید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
آیا بیز و بادران هم جزء شرکت های هرمی گلدکوئیست‌ و گلدماین‌ها هستن؟
لطفا نظرم رو منتشر کنین چون این دو تا شرکت به اصطلاح بازار یابی شبکه ای( مشاغل خانگی) از 5 سازمان دولتی مجوز گرفتند و بیشترین توفیغ را در جذب افراد داشتن
لطفا در مورد این دو تا شرکت گزارش تهیه کنین
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
اقا تورو خدا بگید شرکتای بازاریابی مثل بادران گستران و پنبه ریز و بیزم جزو همین گلدکوییستیان و غیر قانونین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
با سلام
گزارشي درباره شركت هاي هرمي مبني بر غير قانوني بودن آن ها منتشر كرديد اين در صورتي است كه در ايران ١٤ شركت قانوني هرمي با همان مشخصات و فعاليت هاي هرمي موجود است. خواهشمند ام گزارشي در اين باره تهيه فرماييد. با تشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
سلام لطفا درباره شرکت هایی مثل پنبه ریز و بادران هم تحقیق کنید
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
بله . همين دو شركت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
فکر کنم منظور دادستان تهران بازاریابی شبکه ای بوده ؛ درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
چند ماه پیش بود که منو به بهانه کار در شرکت خاتم الانبیا کشوندن شهر کرج چون درباره شرکت های هرمی اطلاعاتی داشتم زود تونستم از دستشون فرار کنم واقعا خیلی از جوان ها رو کشوندن و دارن بدبدختشون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
ولی شرکت های قانونی هم وجود دارند
آخرین اخبار