پیگیری مطالبات از سوی مسئولان عامل انگیزه در پرستاران

پیگیری مطالبات پرستاران در نظام سلامت می‌تواند یکی از عوامل انگیزه نیروی شاغل در بیمارستان‌ها باشد که پرستاران به عنوان خط مقدم نظام سلامت نیازمند نگاه جامع متولیان سلامت هستند.

معصومه سید علی کارشناس ارشد پرستاری سالمندی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: پرستاری حرفه‌ای است که اخلاق حرفه‌ای و وجدان مداری غالب بر انگیزه‌های مالی است و از آنجایی که پرستاران در نظام سلامت نقش ویژه‌ای را دوشادوش پزشکان ایفا می‌کنند باید مورد توجه ویژه نیز قرار بگیرند. 

وی گفت: کمبود نیروی پرستاری،‌ کمبود تخت، قدیمی بودن برخی تجهیزات، ساعات کاری و حقوق پرستاران مواردی است که همیشه بعنوان دغدغه نظام پرستاری مطرح می‌شود و شاید بارها نیز همین مسائل مطرح شود لذا رسیدگی به این مسائل علاوه بر ارتقاء نظام سلامت به انگیزش پرستاران نیز می‌انجامد. 

وی ورود بهیاران به عرصه سلامت را در تامین کمبود نیروهای پرستاری مطلوب دانست و گفت: آموزش نظام پرستاری مطرح می‌شود و شاید بارها نیز همین مسائل مطرح شود لذا رسیدگی به این مسائل علاوه بر ارتقاء نظام سلامت به انگیزش پرستاران نیز می‌انجامد. 

وی ورود بهیاران به عرصه سلامت را در تامین کمبود نیروهای پرستاری مطلوب دانست و گفت: آموزش رکن اساسی در تمام علوم و فنون است و اگر بهیاران با آموزش‌های ویژه دوشادوش پرستاران باشند می‌توان شاهد توفیقاتی در این عرصه بود.

وی همین نظام تحول سلامت را گامی مهم در جهت ارتقاء سلامت عنوان کرد و گفت: کادر درمان اعم از متصدی پذیرش تا پرستار و تجهیزات بیمارستانی با انبوه مراجعات مردم یکی از موضوعاتی است که امیدواریم در سال آینده نظام سلامت برای این شرایط نیز تمهیداتی بیاندیشد.

سید علی در پایان ضمن خرسندی از برقراری اخلاق حرفه‌ای در میان پرستاران در بیمارستان‌های کشور گفت: امیدواریم بتوانیم با حمایت جامعه پرستاری شاهد جامعه‌ای سلامت باشیم. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار