اطاعت در مناظره با مصباحی‌مقدم:

انتخابات بازی جمعی است/ ضرورت توسعه صنعت گردشگری در مجلس دهم

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس آینده باید صنعت گردشگری توسعه پیدا کند

انتخابات بازی جمعی است/ ضرورت توسعه صنعت گردشگری در مجلس دهمبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، جواد اطاعت نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در مناظره سیاسی با غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس نهم که عصر امروز دوشنبه (26 بهمن ماه) به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه مسیر توسعه در ایران خطی و تکاملی نیست، اظهار داشت: امنیت حرف اساسی برای توسعه کشور است اما اقتصاددانان کشور اقتدارگرایی را عامل توسعه می‌دانند این در حالی است که امنیت طبیعی در نظام‌های دیپلماتیک رخ داده است.

وی افزود: امروز کشورمان در عرصه هسته‌ای و المپیادهای علمی توسعه پیدا کرده اما متاسفانه در فرهنگ اسلامی ایرانی ما، سیکل حضور و انزوا بر عکس آن رخ می‌دهد و این توجه نکردن به این موضوع پاشنه آشیل توسعه نیافتگی کشورمان شده است.

اطاعت تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ سیاسی ایران آن طور که باید توسعه نیافته و در این راستا انتخابات به عنوان یک بازی جمعی همواره باید مطرح شود چراکه در این عرصه همه مسئولان به صورت یک تیم عمل می‌کنند.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دنیا به سمتی رفته است که دو پارلمان تشکیل شده تصریح کرد: یک مجلس عوام و مجلس دیگر سنا که نخبگان در این مجلس حضور دارند. در نظام انتخاباتی در مجلس عوام حوزه‌ها تک کرسی است و این مجلس مطالبات مردم را دنبال می‌کند.

اطاعت تصریح کرد: در این مجلس برآیند افکار عمومی و منافع بسیار تعیین کننده است اما متاسفانه مجلس ما عوام، خواص و محلی است و یک شکل واحد ندارد.

نماینده مجلس دوره ششم با بیان اینکه ما از مشکل ساختاری در این راستا رنج می‌بریم تصریح کرد: این موضوع به جریان اصولگرایی یا اصلاح طلبی مربوط نمی‌شود بلکه بیشتر دولت است که در نظام ما بیشترین نقش را دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در مجلس دوره هفتم اظهار داشت: بیشترین آمار تورم در این مجلس بود و نه تنها در این مجلس رشد اقتصادی نداشتیم بلکه رشد منفی را بسیار تجربه کردیم.

وی اضافه کرد: در برخی از نظام‌های سیاسی کشورهای مختلف دولت و مجلس از ترکیب یک حزب به قدرت می‌رسند و استقلال قوا ندارند. متاسفانه ما در 8 سال گذشته در بخش اقتصادی مشکلات فراوانی داشتیم دولت با اینکه بسیار تلاش می‌کند اما هنوز نتوانسته بر این مشکلات فائق آید. مجلس و دولت نتوانستند در این دوره با تورم آن گونه که باید مقابله کنند.

اطاعت با اشاره به اولویت‌های آینده مجلس دهم اظهار داشت: باید در این دور برنامه 4 ساله مدونی تهیه شود، موقعیت‌ها شناسایی شده و راه کار مناسبی ارائه دهیم در این ارتباط رونق صنعت گردشگری بسیار مهم است چراکه بسیار درآمدزاست و می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه کشور داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه درآمدها به جیب دولت می‌رود و این دولت همه تمرکزش را بر روی تورم گذاشته است. البته خروج از رکود هم در کنار آن بسیار مهم است اما باید براساس عقل و منطق تصمیم گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: حزب ، مجلس ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.