میوه های قاچاق پای خود را از کفش میوه های داخلی در نمی آورند

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: در چنین شرایطی که باغداران با مشکلات عدیده ای در فروش محصولاتشان مواجه هستند انواع میوه های تابستانه از نیم کره جنوبی به کشور وارد شده است.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص قاچاق میوه های تابستانه در سطح شهر اظهار داشت:در شرایطی که باغداران به سبب نبود خریدار برای فروش محصولاتشان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند، انواع میوه های تابستانه از نیم کره جنوبی و دورترین نقاط به کشور قاچاق شده و با قیمت های نجومی در بازار فروخته می شود و نظارتی هم در این خصوص صورت نمی گیرد.

وی افزود: بازار میوه مملو از میوه های تابستانه ای همچون انواع آلو، هلو ، گلابی، زردآلو، انگور،گیلاس، آلبالو و... است که با امکانات ویژه ریلی، هوایی و سردخانه ای به کشور قاچاق شدند زیرا این میوه ها قدرت ماندگاری بالایی در شرایط نامطلوب از طریق واردات غیر رسمی کوه و جنگل را ندارند.

شادلو با بیان اینکه دستگاه های نظارتی ظرف یک روزمی توانند گلوگاه های ورودی را ردیابی و توقیف کنند یاد آور شد: درحالی که میوه هایی اعم از سیب و پرتقال روی دست تولیدکنندگان باقی مانده، میوه های قاچاق با قیمت های نجومی در بازار به فروش می رسد و آنچه که در حال حاضر با اهمیت جلوه می کند آن است که مسئولان تعزیراتی و بازرسان جلوی این امر را بگیرند چراکه منافع ملی آسیب می بیند.

وی ادامه داد: این میزان قاچاق میوه با رابطه بازی و دلال صفتی انجام می شود.

نائب رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: با توجه به فراوانی انواع و اقسام میوه و سلیقه های مختلف در داخل، ضرورتی به میوه های خارجی رنگارنگ نیست.

انتهای پیام/
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
عزم راسخ برای جلوگیری از قاچاق در هیچ موردی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
دیگه چند تا میوه چیه.وقتی کالاهای بیکیفیت چینی خیلی راحت با 10 میلون به نام کالای درجه یک دارند ترخیص میکنند.اینم روش میوه هم قانونی وارد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
یه راه حل آسان برای جلوگیری از قاچاق میوه و حمایت از کشاورزان داخلی
دولت اگر راست میگوید و میخواهد با این قاچاقچیان مبارزه کنه . بهترین کار اینه که اعلام کنه هر مغازه داری که میوه خارجی داشته باشه تمام میوه هاش به نفع دولت مصادره میشه و مغازه هم برای یکماه پلمپ میشه و قاطعانه با این موضوع مقابله کنه . ببین اگر باز هم کسی جرات کرد میوه وارد کنه . میوه کالایی فاسد شدنی است و تشخیص نوع وارداتی آن راحت است
آخرین اخبار