تقویم روزانه فوتبال؛

راز ورزشگاه آرسنال علنی شد/ تولد پادشاه بسکتبال

تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات ورزشی که در تاریخ 28 بهمن (17 فوریه) رخ داده است اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال که در چنین روزی رخ داده است می‌پردازیم.

راز ورزشگاه آرسنال علنی شد/ تولد پادشاه بسکتبال

*راز ورزشگاه آرسنال روی پرده سینما

17 فوریه 1940 فیلم راز ورزشگاه آرسنال در بریتانیا اکران شد. در این فیلم اکثر بازیکنان آرسنال ایفای نقش کردند و بین اولین فیلم‌هایی بود که بازیکنان فوتبال در آن بازی کرده‌اند.

موضوع این فیلم که به کارگردانی دیکینسون فیلمساز انلگیسی ساخته شده، درباره یک  کارآگاه به اسم آنتونی اسلید ( با بازی لسلی بنکز) است که تلاش می‌کند علت قتل یک بازیکن فوتبال که در دیدار دوستانه تیم آماتورش، تروجانز (یک تیم خیالی) برابر تیم آرسنال که به علت مسمومیت در گذشت را پیدا کند.

این فیلم در ورزشگاه هایبوری (که تا سال 2006 ورزشگاه خانگی آرسنال بود) فیلمبرداری شده است و چند بازیکن آرسنال از جمله کلیف باستین و ادی هپگود، ایفای نقش کردند.
در این فیلم همه بازیکنان و کادر فنی آرسنال حضور داشتند به جز سرمربی این تیم، جورج آلیسون که در نقش راوی فیلم بود.

دیکنسون در فیلمش برای به تصویر کشیدن بازی آرسنال و تیم خیالی تروجانز درفیلم، ازمسابقه واقعی آرسنال و برنتفورد فیلمبرداری کرد. به همین دلیل بازیکنان تیم برنتفورد در آن مسابقه، لباس مخصوص تیم تروجانز که را راه بود را به تن کردند.

این مسابقه واقعی با نتیجه دو بر صفر به سود آرسنال به پایان رسید. ا ین مسابقه که در 6 می 1939 برگزار شد، آخرین مسابقه هر دو تیم قبل از تعلیق فوتبال به دلیل جنگ جهانی دوم بود.

*آغاز شکست ناپذیری رئال مادرید در خانه

17 فوریه 1957، رئال مادرید دیپورتیوولاکرونیا را شکست داد و این مسابقه آغاز رکورد 121 مسابقه بدون شکست رئال مادرید درخانه بود.

رئال مادرید دو هفته قبل، از اتلتیکو مادرید در خانه شکست خورده بود و این آخرین باخت آنها در خانه تا هشت سال آینده بود. آنها در این مدت 121 مسابقه را در زمین شان انجام دادند که 113 پیروزی و هفت تساوی به دست آوردند.

بالاخره روند شکست ناپذیری رئال در خانه در 7 مارس 1965 به پایان رسید که در این روز آنها یک بر صفر از اتلتیکو مادرید شکست خوردند.

راز ورزشگاه آرسنال علنی شد/ تولد پادشاه بسکتبال

*تولد بزرگترین بازیکن تاریخ بسکتبال

17 فوریه 1963، مایکل جفری جردن، متولد شد.

به گفته بسیاری از کارشناسان بسکتبال، مایکل جردن بزرگترین بازیکن در تاریخ این رشته است.

او 15 سال در لیگ NBA در تیم‌های شیکاگو بولز و واشنگتن ویزاردز بازی کرد. او دراین مدت افتخارات زیادی به دست آورد از جمله 5 مرتبه با ارزش‌ترین بازیکن NBA  شد، وی 10 بار در تیم منتخب NBA، قرار گرفت و 10 بار عنوان امتیاز آورترین بازیکن فعال NBA را کسب کرد و بسیاری از افتخارات دیگر، او در کنار این دستاوردهای متعددش رکوردهایی مثل بالاترین معدل امتیاز آوری فصل (30 امتیاز در هر بازی) و بالاترین معدل امتیاز آوری مرحله حذفی (33 امتیاز در هر بازی) را نیز در اختیار دارد.

او در سال 1999 به عنوان بزرگترین ورزشگاه قرن بیستم آمریکای شمالی نام گرفت و در فهرست بزرگترین ورزشکاران قرن آسوشیتد پرس بعد از پیپ روث (بازیکن بیسبال آمریکایی) در جایگاه دوم قرار گرفت.

مایکل  جردن در سال 2003 در سن 40 سالگی بازنشسته شد.

*تولد آدریانو

17 فوریه 1982، آدریانو مهاجم سابق تیم ملی برزیل و اینتر میلان متولد شد. او فوتبال خود را در سال 2000 از تیم فلامینگو آغاز کرد. او یک سال بعد به اینتر میلان آمد و سپس به فیورنتینا و پارما رفت و درباره به اینتر میلان بازگشت.


او تا سال 2009 در اینتر بازی کرد و سپس به کشورش بازگشت.
پس از یک سال آدریانو به ایتالیا بازگشت و برای رم بازی کرد اما دوباره به برزیل برگشت. اوامسال در تیم میامی یونایتد آمریکا بازی می‌کند. 48 بازی ملی و 27 گل در کارنامه او ددیه می‌شود.

*در گذشت سرمربی تیم ملی اتریش

17 فوریه 1937، هوگو مسیل، سرمربی آن زمان تیم ملی اتریش به علت حمله قلبی درگذشت.
او از سال 1912 و زمانی که 31 ساله بود هدایت تیم ملی اتریش را بر عهده گرفت و تا زمان مرگش این سمت را به عهده داشت. او همراه با اتریش به موفقیت‌های زیادی رسید و توانست این تیم را به یکی از تیم های قدرتمند اروپا تبدیل کند. او در جام جهانی 1934، اتریش را به نیمه نهایی رساند ولی در این مرحله به ایتالیا که قهرمان جام جهانی شد باختند. او در المپیک 1936 اتریش را به فینال رساند اما باز هم به ایتالیا باختند و دوم شدند.

آخرین مسابقه اتریش با هدایت میسل در ژانویه 1937 بود که فرانسه در دو بر یک بردند. او سه هفته بعد زمانی که تیم ملی اتریش را برای رویارویی با ایتالیا در جام بین المللی اروپای مرکزی آماده می‌کرد در اثر حمله قلبی در گذشت.

گزارش از مسیح درخشنده

انتهای پیام/

برچسب ها: تقویم ، فوتبال ، آرسنال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار