جای خالی صنایع پایتخت در رقابت سبز ملی

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:از 340 هزار واحد صنعتی و صنفی استان تهران، هیچکدام در عرصه رقابت سبز ملی حائز رتبه نشدند.

جای خالی صنایع پایتخت در رقابت سبز ملی
مصطفی سرمدی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دلیل قرار نگرفتن صنایع استان تهران در هفدهمین عرصه رقابت سبز ملی، اظهار داشت: 40 واحد صنفی در عرصه رقابت از استان تهران ثبت نام کرده بودند که بعد از بررسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تنها 15 واحد به کمیته صنایع سبز سازمان حفاظت محیط زیست برای شرکت در رقابت صنایع سبز ملی معرفی شدند.

وی ادامه داد: کمیته صنایع سبز سازمان حفاظت محیط زیست از بین 15 واحد انتخابی هیچ واحدی را به عنوان دارنده صنعت سبز ملی انتخاب نکردند.

معاون فنی  اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص واحدهای خدماتی استان تهران گفت: از 15 واحد خدماتی ثبت نام کننده تنها 5 واحد را معرفی کرده بودیم که از این تعداد تنها یک واحد خدماتی به نام شرکت بهره برداری راه آهن و حومه استان تهران در عرصه رقابت سبز ملی حائز رتبه شد.

سرمدی با بیان اینکه حدود 340 هزار واحد صنعتی و صنفی اعم از مجاز و غیر مجاز در استان تهران مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: از این بین تنها حدود 17 هزار واحد دارای مجوز صنعت، معدن و تجارت هستند و بسیاری از این صنایع علی رغم فراخوان چندین باره ما اصلا ثبت نام نکرده و برخی تنها نام صنعت خود را در لیست ثبت نام قید کرده و تعدادی دیگر پیوست‌های اقدامات محیط زیستی خود را ثبت نکرده و یا ناقص ثبت کرده بودند به این دلیل حضور صنایع استان تهران در هفدهمین رقابت واحدهای صنعتی و خدماتی سبز کمرنگ بود.

وی درباره نحوه امتیاز بندی کمیته صنایع سبز سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این امتیاز بندی کمیته صنایع سبز به کنترل آلودگی‌های محیط زیستی، فیلتر اسیون، اقدامات واحد ایمنی بهداشت محیط زیستی، اقدامات ایزو و بهبود مصرف انرژی و انرژی پاک و حتی افزایش فضای سبز واحدهای صنعتی و خدماتی را مورد بررسی قرار داده و که اگر واحدهای امتیاز بالای 70 را کسب کرده بود به عنوان صنعت سبز ملی انتخاب شده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: واحدهای زیست محیطی و HSE صنایع، شرکت در هفدهمین عرصه رقابت سبز ملی را جدی نگرفته بود و ما پس از نتیجه این رقابت اهمیت و حساسیت حضور صنایع و چگونگی شرکت در این رقابت را به طور کامل به کلیه واحدهای صنعتی و خدماتی  استان تهران شرح دادیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار