بجنورد؛

بابا امان جاذبه گردشگری در بجنورد+ تصاویر

پارک باباامان بجنورد واقع در ۱۰ کیلومتر جاده بجنورد- مشهد یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین پارک‌های گردشگری کشور است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، پارک باباامان در فاصله 300 متری از جاده اصلی بجنورد قرار دارد و مقبره امام زاده اسماعیل فرزند امام موسی کاظم (ع) نیز در این مکان گردشگری است.

این گردشگاه مکانی زیبا و دلنشین برای مسافرانی است که قصد سفر به شهرهای شمالی کشور و به ویژه سفر به مشهد مقدس را دارند.

اکثر مسافرانی که از مسیر جاده آسیایی در خراسان شمالی می گذرند از این تفرجگاه زیبا دیدن می کنند .

وجود 400 هزار اصله درخت از جمله درختان اقاقیا، چنار، زالزالک، زردآلو، زبان گنجشک، بوته‌های تمشک وحشی و... جلوه‌ای زیبا به این مکان بخشیده که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

همچنین این پارک دارای پوشش گیاهی و درختان قطور چنار 400 ساله و نیز چشمه‌هایی که در مرکز و اطراف باباامان جوشیده‌اند نیز بر زیبایی‌های خدادادی این پارک طبیعی افزوده‌ است .

بر روی تپه‌ای از این پارک، محلی به نام قوری و سماور وجود دارد که محلی برای استراحت کوتاه مدت و نوشیدن چای ساخته شده و علت نامگذاری آن وجود نمادی بزرگ از قوری و سماوری به ارتفاع بیش از 4 متر است.

از دیگر جاذبه‌های باباامان وجود شاخه‌ای از رودخانه اترک است که از کنار آن می‌گذرد، وجود این رودخانه باعث شده تا علاقمندان به ماهی گیری ساعاتی از وقت خود را به این امر اختصاص دهند.

از دیگر مناظر زیبا و دیدنی این پارک، حیات وحش پردیسان در زمینی به مساحت 250 هکتار در غرب پارک تفریحی باباامان است که در آن تنوع جانوری خراسان شمالی یافت می‌شود.

در این پارک جانورانی از جمله گوزن زرد، قوچ، میش، قوچ اوریال و آهو که از گونه‌های نادر و شاخص کشور می‌باشد جهت تکثیر و آشنایی علاقمندان در این پارک رها شده‌اند.

خراسان شمالی یکی از استان‌های شمال شرقی کشور است که بیش از 900 هزار نفر جمعیت دارد.

سالانه 20میلیون نفر از مسافران و زائران آستان قدس رضوی برای زیارت هشتمین امام شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از این مسیر عبور می‌کنند .


بابا امان جاذبه گردشگری در بجنورد+ تصاویر


بابا امان جاذبه گردشگری در بجنورد+ تصاویر


بابا امان جاذبه گردشگری در بجنورد+ تصاویر


بابا امان جاذبه گردشگری در بجنورد+ تصاویر


بابا امان جاذبه گردشگری در بجنورد+ تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.