کاهش 18 درصدی سرقت در استان یزد

فرمانده انتظامی استان یزد از کاهش 18 درصدی سرقت و افزایش 53 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان طی یازده ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از، منطقه یزد، سردار ایرج کاکاوند در همایش ائمه جمعه استان یزد با تشریح اقدامات و عملکرد پلیس در یازده ماه سال جاری، گفت: همواره برنامه‌ریزی نیروی انتظامی براساس دغدغه‌های مردم بوده و پلیس در راستای کنترل سرقت و کاهش آن، هدفمند عمل کرده و محوریت پلیس، کنترل جرم و پیشگیری از وقوع جرم است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش ماموران استان، سرقت به عنف 32 درصد و قتل 20 درصد کاهش در یازده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد، افزود: همه امکانات و تجهیزات را برای کنترل برخی ناهنجاری‌ها و ناامنی‌ها بسیج کردیم که افزایش 53 درصدی کشفیات مواد مخدر نشان از موفقیت‌های این طرح‌ها در سطح استان دارد.

کاکاوند ضمن اشاره به کاهش 12 درصدی تلفات برون شهری، بیان کرد: نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در سطح معابر شهر یزد باعث کاهش تصادفات به ویژه تصادفات منجر به فوت شده و انضباط نسبتاً مطلوبی در آمد و شد شهر ایجاد شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: یکی از دغدغه‌های زندگی مردم، حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در استان است که با تلاش صورت گرفته در یازده ماهه سال جاری، شاهد افزایش 65 درصدی دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در استان و طرد آنها بودیم.

سردار کاکاوند با اشاره به افزایش رو به رشد آسیب‌های اجتماعی به ویژه در فضای مجازی، گفت: پلیس به تنهایی قادر به کنترل و کاهش این آسیب‌ها نیست و ائمه جمعه نیز در این زمینه تاثیرگذارند.

کاکاوند به مسائل و مشکلات موجود در جامعه در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی و سهل‌انگاری مردم باعث بروز برخی جرایم و آسیب‌ها می‌شود. می‌توان به مردم آموزش داد و اگر این آموزش از زبان ائمه جمعه باشد تاثیرگذاری بیشتری دارد.

فرمانده انتظامی استان یزد همچنین از کاهش 21 درصدی درگیری‌ها و نزاع دسته جمعی در یازده ماهه سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: یزد ، سرقت ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.