بندرعباس؛

برگزاری نخستین همایش" گفت و گوی عقلانی در فضای دانشگاهی" در هرمزگان

نخستین همایش گفت و گوی عقلانی در فضای دانشگاهی در دانشگاه هرمزگان بندرعباس برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس استاندار هرمزگان در این همایش گفت: دانشگاه پیشانی بلند تحول خواهی و خط مقدم فکری هر جامعه است که در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفاکرده است.

جاسم جادری با بیان اینکه امروز صاحبان خرد و اندیشه و علم در کشور امور را برعهده دارند افزود: در دانشگاه ها باید کارها متعهدانه،آزادانه و آگاهانه و با روش های قانونمند صورت گیرد و هرکس در چارچوب نظام جمهوری اسلامی گام بردارد حق سخنرانی و بیان نظرات خود در دانشگاه را دارد.
وی با بیان اینکه برای ساختن کشور باید عقلانیت حاکم باشد گفت: این امر زمانی محقق می شود که در راس انسان هایی باشند که عقل را حاکم بدانند.
دکتر علی شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان نیز در این همایش اتاق های فکر را کانونی برای بررسی چالش های کشور دانست وگفت: پیشرفت زمانی اتفاق می افتد که کار علمی صورت گیرد.
معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز گفت:تشکیل اتاق های فکر استانی در دانشگاه ها طرحی برای استفاده از دانشگاه به عنوان بازوان مشورتی نظام است که به دنبال دریافت ایده از دانشگاهیان است.
سید ضیا هاشمی افزود: این طرح در هفت حوزه شامل مشارکت اجتماعی، خانواده، جمعیت،کیفیت زندگی ، گروههای خاص،اخلاق، فرهنگ، ورزش و آسیب های اجتماعی است. انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.