صدای روستاها در انتخابات

هر چند جامعه همواره از نابرابری رنج می برد، ولی گاهی فقیر و غنی برابرند و آنها که غنی ترند به طلب حاجت گاهی از خلق الله محتاج ترند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،موسم انتخابات که فرا می رسد روستاها نقطه صفر سیاست می شوند و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیش از این شاید کمتر به خانه کوخ نشینان می آمدند برای بدست آوردن چند رای بیشتر از زحمت کشان روستایی گوی سبقت از هم می ربایند.
صدها خودروی مدل بالا با سرنشینان کت و شلواری از جاده خاکی وارد کوچه پس کوچه های روستاها می شوند تا یک نامزد انتخابات درددل های مردم را بشنود و قول هایی بدهد که شاید در صورت قبولی هم در حیطه وظایفش نباشد.
روستائیان مهمان نواز هم در دقایقی از حاشیه به متن می آیند از آرزوهای خود می گویند و نامزد هم با لبخند و خوشرویی گوش می دهد و قولهایی که به تاریخ می پیوندند .
جعفر پیرمرد روستایی بویراحمد در پشت بام خانه اش نظاره گر رژه خودروهای نامزد انتخاباتی در روستای خود است ، می گوید: ما روستائیان امروز برای خیلی ها عزیز هستیم، بازار صله رحم نسبی ، سببی و سیاسی این روزها رونقی دارد.
وی با داشتن کمی سواد مکتبی شاهنامه خوان قابلی است ورود صدها خودروی لوکس به روستا را به سخره می گیرد .
با این وجود جعفر می گوید: روز انتخابات اولین نفر هستم که پای صندوق رای می روم و نماینده خود را انتخاب می کند.
روستائی ها همیشه از نظر شرکت در دانتخابات اول هستند اما در زمینه رفاه و عمران از آخر اولند ، کوچه پس کوچه ای خاکی روستای جعفر خود بیانگر این واقعیت است.
کمی آن طرف تر در خانه ای خانه محقر فعالیت زن میانسالی که سرگرم پخت نان محلی بود، توجه را به خود جلب می کند ، تنور گرمی داشت با نان های برشته، طبع بلند و بسیار میهان نواز به استقبال می آید .
از این زن پرتلاش روستایی حال و هوای انتخابات را پرسیدیم،گفت: امروز تنور تبلیغات در روستاها از تنور چاله نان پزی من گرم تر است،اما آن ها که از این تنورهای گرم بیشتر بهره می برند روستائیان محروم نیستند.
این زن کم سواد به فقر مالی، بیکاری جوانان و مشکلات کمبود امکانات رفاهی این روستای توسعه نیافته اشاره می کند می گوید: در دو سال اخیر برای راه ها و گازرسانی این منطقه خوب کار شده اما مشکل بیماری جوانان نگران کننده است.
صرفنظر از شیوه های ناصحیح تبلیغات انتخاباتی، برگزاری انتخابات آزاد و شرکت آحاد ملت در محرومترین مناطق در انتخابات و اظهار نظر در سرنوست سیاسی نظام ، نعمتی است که جمهوری سلامی به ارمغان آورده است.
هر چند رشد فرهنگی و بلوغ سیاسی مردم در دوردست ترین آبادی ها افزایش چشمگیری یافته است و مردم نسبت به موفقیت عملکرد مسئولان و وکلای خود در مجلس آگاهی خوبی دارنداما هنوز برخی نامزدها که برای کسب رای در تبلبغات انتخاباتی شیوه های ناصحیحی را پیش گرفته است.
بهره گیری از احساسات پاک قومی و گاهی وعده های پوچ دادن در تبلیغات انتخابات از مقوله های است که ساکنان مناطق روستایی با ان دست به گریبانند.
به گفته رییس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت:50 درصد جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند و51 درصد صندوق های این منطقه برای مناطق روستایی پیش بینی شده است.
فتاح محمدی  افزود: در کهگیلویه ویویراحمد 495هزار نفر جمعیت واجد شرایط رای دادن هستند.
در کهگیلویه وبویراحمد یک هزارو700روستای کوچک وبزرگ وجود و آرای مردم این استان از طریق 771 شعبه اخذ رای جمع آوری خواهد شد.
انتهای پیام /
برچسب ها: صدا ، روستا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.