حجت‌الاسلام محمدحسنی:

تکفیری‌ها مسلمان نیستند/ ماجرای بمباران یک پل توسط خلبان ارتش

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: وهابیت اسلامی نیست و تکفیری‌ها را مسلمان نمی‌دانیم.

تکفیری‌ها مسلمان نیستند/ ماجرای بمباران یک پل توسط خلبان ارتش

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش فقه نظامی که در سالن همایش‌های سرلشکر فلاحی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد با اشاره به اهمیت فقه اسلام و احکام اسلامی عنوان داشت: وهابیت اسلامی نیست و تکفیری‌ها را مسلمان نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: از نظر فقهی هر کسی نمی‌تواند فرمانده جهاد یا صلح باشد و آن کسی که قرار است جانش را برای اسلام بدهد باید مجوز داشته باشد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با ارشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان ما نهایت انسانیت را در جنگ داشتند، گفت: برای مثال خلبان ما رفت تا پلی را در عراق بمباران کند و زمانی که دید یک ماشین غیرنظامی از آنجا عبور می‌کند، هواپیما و جانش را به خطر انداخت و پس از عبور آن ماشین غیرنظامی پل را بمباران کرد و این نشان می‌دهد که فقه ما اجازه نمی‌دهد که در جنگ هر کاری را انجام دهیم.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی گفت: در جنگ نمی‌توانیم به محیط زیست آسیب برسانیم و از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده کنیم و ضمنا نمی‌توان در هر زمان و مکانی جنگید.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: جهاد ایجاد امنیت می‌کند و امنیت را برای مردم به ارمغان می‌آورد اما در اسلام اصل اساسی صلح بوده و ضمنا اولویت با قلم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار