صرفه جویی ارزی کشور با افزایش مالیات دخانیات

با افزایش مالیات بر دخانیات درآمد دولت زیاد شده و این منبع خوبی برای بهداشت و آموزش و پرورش است.

علی اکبر سیاری‌ معاون بهداشتی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به 6 استراتژی تصویب شده در جهت کنترل مصرف دخانیات اظهار داشت: افزایش قیمت دخانیات از طریق مالیات می‌تواند سبب کاهش مصرف آن در 3 گروه نوجوانان، جوانان و قشر فقیر جامعه شود و برای این منظور کارشناسی را از سازمان بهداشت جهانی به کشور دعوت کردیم و با تهیه گزارش، لایحه‌ای با همکاری وزارت دارایی مبنی بر افزایش مالیات تقدیم دولت شد که متاسفانه این لایحه به تصویب نرسید.

وی بیان کرد: با افزایش مالیات بر دخانیات 2 هزار میلیارد تومان به درآمد دولت افزوده‌ می‌شود و این اعتبار می‌تواند هزینه ورزش همگانی، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و همچنین سبب کاهش مصرف دخانیات بوسیله جوانان شود.

سیاری افزود: دولت و مجلس برای بهبود زندگی باید با هم همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی زمان‌بر است، تصریح کرد: ترویج کاهش مصرف دخانیات برای نسل بعد جواب می‌دهد و این کار سبب شکوفا شدن آینده فرزندانمان می‌شود.

بالابردن استقامت در کارهای فرهنگی 
در ادامه حجت الاسلام مهدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری گفت: تشکیل جلسات برای کاهش مصرف دخانیات در بین جوانان امری واجب است و در این کار نباید هیچ وقت مایوس شد و باید استقامت، پایداری و مقاومت را در چنین کارهایی بالا برد.

وی خاطرنشان کرد: سالیان درازی طول می‌کشد تا یک نهال تبدیل به درخت میوه شود که چنین کارها و جلساتی همین طور است و هر چه زمان بگذرد اثر آن بیشتر  دیده می‌شود.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار