تبدیل شدن منطقه آزاد تجاری فرودگاهی امام خمینی به یک بندر خشک

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین اولویت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی تبدیل شدن به یک بندر خشک با قابلیت توسعه تجارت خواهد بود.

تبدیل شدن منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی به منطقه هاب خاورمیانهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز صبح در مراسم افتتاح اولین فاز منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی در حضور سفرای کشورهای خارجی و مقامات وزارت صنعت و معدن با قدردانی از تمام سازمان‌هایی که در شکل‌گیری این منطقه کمک کردند، گفت: این آغاز یک تحول بزرگ اقتصاد ایران خواهد بود در شرایطی که منطقه در ناامنی به سر می‌برد کشور ما مرکز تعادل در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: تاریخ هم گواه می‌دهد که ایران همواره مرکز ثقل بوده است ما تمدن خراسان و جاده ابریشم را داریم اگر چه برخی کشورها تلاش کردند که به صورت تصنعی این مرکزیت را از ایران اسلامی جدا کنند و برخی کوته فکران در داخل نیز با آنها همکاری کردند اما هرگز این امر محقق نشد.

آخوندی گفت: آنچه که در سطح اقتصاد جهانی شاهد هستیم کاهش روند رشد و توسعه است و تولید ناخالص داخلی در سطح جهان علامت منفی است که آنها بر آن شدند برای غلبه بر این چالش با توسعه و شاه کلید حل آن توجه به امنیت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و نقش مثبتی که ایران در این صحنه ایفا می‌کند.

آخوندی ادامه داد: همه به اجماع رسیده‌اند که باید نقطه تعادل به نقطه اصلی خود یعنی ایران برگردد و امروز ما در حال بازگشت به نقطه اصلی هستیم. آنچه در سطح اقتصاد جهانی می‌بینیم کاهش روند رشد توسعه و تولید ناخالص داخلی است که این علامت مثبتی نیست، برای غلبه به این چالش به امنیت و توسعه خاورمیانه و شمال آفریقا توجه کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به مسئولیت‌های خود واقف هستیم و می‌دانیم مسئولیت منطقه‌ای داریم از شبه قاره هند تا غرب ایران و از سیحون تا خلیج‌فارس مسئولیت تاریخی داریم و به آن عمل می‌کنیم.

آخوندی بیان کرد: همه کریدورهای هوایی، زمینی ، دریایی و ریلی که از ایران عبور می‌کنند، می‌توانند موجب توسعه و آبادانی شوند که ما با مشارکت فعال این کریدورها را فعال می‌کنیم، شبکه ریلی ایران را به همه آسیا منتقل می‌کنیم تا کریدورهای ترانزیتی فعال شوند.

آخوندی افزود: برای اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) و شهر فرودگاه امام(ره) هاب منطقه مطرح شود، برنامه عملیاتی داریم. امروز اولین گام عملیاتی هاب شدن فرودگاه امام، ایجاد منطقه آزاد و منطقه ویژه تجاری و نوسازی ناوگان هوایی و توسعه فرودگاهی و ایجاد نمایشگاه‌ها، گام‌های بلندی است که به سمت هاب شدن فرودگاه امام برداشته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما به منافع مشترک باور داریم و آنچه عمل می‌کنیم برمبنای بردـ‌برد است.

وی ادامه داد: استراتژی توسعه ما در منطقه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تبدیل فرودگاه امام به لجستیک پارک منطقه است. اینجا امکان حمل‌ونقل چندوجهی وجود دارد.

آخوندی ادامه داد: دریای شمال و جنوب ایران توسط ریل به فرودگاه امام متصل می‌شود و فرودگاه امام به بندر خشک تبدیل می‌شود.

وی افزود: حمل‌ونقل چهاروجهی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) فعال خواهد شد و همه امکانات پردازش در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد.

آخوندی افزود: عمده‌ترین اولویت ما هاب منطقه شدن فرودگاه امام و انجام خدمات بیمه‌ای، نمایشگاهی و هوایی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه امام قطعاً دروازه ورود کالا نخواهد بود وفعالیت سنگین صنعتی در اینجا راه‌اندازی نمی‌شود؛ فرودگاه امام محور توسعه صادرات و حمل‌ونقل خواهد بود و همین جا از همه بانک‌ها و بیمه‌ها، شرکت‌های نمایشگاهی، شرکت‌های حمل و نقلی و هتل‌داری جهان دعوت می‌کنیم در اینجا سرمایه گذاری کنند.

همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه احداث شرکت سهامی بین‌المللی در فرودگاه امام خمینی بین مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهای امام خمینی و معاون وزیر صنعت به امضا رسید از سوی دیگر با حضور مسئولان مربوطه از تمبر منطقه آزاد تجاری فرودگاه امام خمینی رونمایی شد.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
به امید خدا
آخرین اخبار