وزیر راه و شهرسازی؛

راه آهن ایران می‌تواند به فرانکفورت وصل شود/ آخوندی؛ من ایرانی هستم، نه لیبرالیسم

آخوندی گفت: با توجه به آنکه راه آهن تهران_ چین انجام شد، در کشور ما این امکان نیز وجود دارد که به فرانکفورت هم برود.

راه آهن ایران می‌تواند به فرانکفورت وصل شود/ همسطح بودن قیمت زمین تهران با گران‌ترین شهرهای جهانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد دوجانبه بین راه آهن ایران و شرکت DBI آلمان گفت: هدف این مراسم این است که شرکت راه آهن به یک سطح جهانی و بین المللی ارتقاء یابد و توانایی رقابت و همکاری جهانی را داشته باشد. 

وی افزود: علت انتخاب شرکت راه آهن آلمان به عنوان یک شریک استراتژیک بسیار مناسب است، زیرا همکاری‌های مناسبی با کشور ما داشته‌اند و یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در این زمینه می‌باشد.

آخوندی اظهار داشت: در وضع فعلی تمام سکونتگاه‌ها با دو چالش بنیادی حرکت و قابلیت زندگی روبرو هستند که در هر دو بخش راه آهن می‌تواند نقش بسیار عمده‌ای را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه حرکت و جابجایی باید به ترتیب در سطح جهانی، منطقه، ملی و محلی باشد، گفت: تحقق این عمل نیازمند یکپارچگی گسترده در زمینه حمل و نقل هستیم.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به آنکه خطوط راه آهن تهران_ چین یک اقدام نمادین در سطح جهانی بود و بنابراین با توجه به اقتصاد ما این امکان وجود دارد تا فرانکفورت هم توسعه یابد.

وی تصریح کرد: نوسازی ناوگان هوایی و ریلی، توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه بنادر و بهبود جاده‌ها یک مفهوم توسعه ارتباطی، حرکت و سهولت در جابجایی است.

آخوندی به جاده ابریشم اشاره کرد و گفت: باید تمام کریدور‌ها در ایران ساماندهی شوند که نه تنها  این مفهوم اقتدار نیست، بلکه مفهوم مسئولیت است که باید نسبت به همسایگان کشور انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام تقاضا به مرکز تقاضا بر می‌گردد گفت: اگر مراکز کلانشهر‌ها دچار سوداگری شده و قیمت زمین در تهران همسطح گران‌ترین شهرهای جهان می‌باشد، به علت نداشتن سیستم حمل و نقل سریع ملی به حومه است، زیرا مردم حق انتخاب برای زندگی در حومه را دارا نیستند.

*** آخوندی؛ من ایرانی هستم، نه لیبرالیسم

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: مباحث لیبرالیسم و سوسیالیسم و امثالهم از بیرون به کشور صادر شده و با کشور ما قابل تلفیق نیست و در واقع یک نوع زائده برای اقتصاد و ساختار اجتماعی به شمار می‌آید که عوارض گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر به آموزه‌ها و یافته‌های خود برگردیم، اندیشه من بیشتر در مورد ایران شهری است.

آخوندی در خصوص منبع مالی این قرارداد گفت: رقم مالی بالا نیست و بیشترین ارزش آن نرم افزاری است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه به ده‌ها زیر پروژه تقسیم می‌شود که حدود 2 سال هم به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه آهن ، ایران ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار