افزایش 6 برابری اعتبار برنامه بهبود بهره‌برداري آب

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: در بودجه سال 95 برنامه بهبود بهره‌برداري در بخش آب نسبت به سال 93 با رشد 6 برابری و افزايش 500 درصدي همراه است.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحيم ميداني در دومين نشست کارگروه‌هاي اجرايي نظام‌نامه مديريت جامع کيفيت منابع آب، با بيان اين مطلب گفت: در ارائه برنامه‌هاي مفيد دست ما باز است و چه بسا طرح‌هاي دقيق يک کارشناس بتواند راي وزير را نيز تغيير دهد.

وي شجاعت را يکي از نيازهاي امروز مديران بخش آب دانست و ادامه داد: مديران بايستي با شجاعت، حرف‌هاي اساسي را به کرسي بنشانند، زيرا بيشتر منابع آب کشور از بين رفته و ما فرصت زيادي براي حل مشکلات آب کشور نداريم.  

ميداني با بيان اينکه اقدام‎‌های ما بايد هدفمند باشد تا ما را به نتيجه برساند، گفت: 15 سال است که در کشور همايش تغيير اقليم برگزار مي‌شود، ولي طرح مناسبي براي تغيير اقليم ارائه نشده‌ است، لذا ما بايد دائم به دنبال بهانه براي حل مشکلات کشور باشيم.

وي با بيان اينکه مديران هميشه بايد نيمه پر ليوان را ببينند و از هر امکاني براي حل مشکلات جامعه استفاده کنند، گفت: در مشکلات اگر بر روي نقاط قدرت تمرکز کنيم به خود باوري خواهيم رسيد و به‌طور قطع خواهيم توانست، نقاط ضعف را نيز برطرف کنيم.

معاون آب و آبفاي وزير نيرو با اشاره به اينکه هدف ما رسيدن به مدیریت بهم پيوسته منابع آب است و در اين خصوص تاکنون مطالب زيادي ارائه شده است، گفت: ما نياز به مطالب جديد در خصوص منابع آب نداريم، بلکه نيازمند اين هستيم که با عزم راسخ، مطالب گذشته را اجرايي کنيم تا مشکلات آب کشور مرتفع شود.

وی با بيان اينکه ما هميشه از منابع لايزالي که در اختيار داريم، بهره‌مند نخواهيم بود و مدير آب بايد طرح‌هاي خود را اولويت‌بندي کند، افزود: مدير بايد مسئوليت‌پذير و پاسخگو باشد تا بتواند مشکلات مردم را که اميدشان به ماست را حل کند.

ميداني با بيان اينکه در سدسازي از هيچ به همه چيز رسيده‌ايم و اين نشان از اعتقاد قلبي و ايمان به‌کار و خودباوري نشات مي‌گيرد، افزود: ممکن است در اين ميان اشتباهاتي نيز صورت گرفته باشد که اين طبيعي است، زيرا زماني که کار انجام مي‌شود، بحث آزمون و خطا يک امر اجتناب‌ناپذير است.

وي با اشاره به مشکلات سد گتوند گفت: اين‌گونه اشتباه‌ها در تمام جهان ممکن است اتفاق بيفتد و تنها به ايران محدود نیست؛ در هر پروژه بزرگي ممکن است که نقاط ضعف و قوت وجود داشته باشد، ولي نبايد يک نقطه ضعف، مزاياي يک طرح عظيم را زير سوال ببرد.

معاون وزير نيرو با بيان اينکه در بازنگري پروژه‌هاي صنعت آب و برق اجبار و قانوني وجود نداشته و با اختيار خود تصميم گرفتيم تا بازنگري بر روي طرح‌ها و پروژه‌ها داشته باشيم، افزود: دقت در اقدام‌های گذشته باعث خواهد شد تا نسل جوان به مهارت و دانش و سخت کوشي و مسئوليت‌پذيري ما بيشتر اعتقاد پيدا کند.

وي با بيان اينکه طراحي شبکه پايش کيفي در استان‌ها باعث خواهد شد تا به اطلاعات بيشتري دستيابي داشته باشيم، افزود: اطلاعات صحيح و دقيق و بررسي لحظه‌اي مي‌تواند کارآيي مديران را افزايش دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیرو ، آبفا ، سدسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار