لاوروف: آماده تلاش برای عادی‎سازی روابط ایران و اعراب هستیم

وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی گفت این کشور آمادگی خود را برای عادی سازی روابط اعراب و ایران اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در نشست خبری در مسکو گفت: اجازه مداخله خارجی در امور داخلی کشورهای خاورمیانه نمی دهیم و همه باید به حاکمیت ملی این کشورها احترام بگذارند. 

لاوروف افزود: ما درباره تلاش های مشترک روسیه و کشورهای عربی برای حل بحران های منطقه از جمله سوریه و یمن گفتگو کردیم. دعوت به از سرگیری تلاش ها برای حل مسئله فلسطین در صدر بیانیه نشست امروز با نمایندگان اتحادیه عرب قرار دارد. 

وی خاطر نشان کرد: از اقدامات اتحادیه عرب برای مقابله با گسترش افراط گرایی و اندیشه های تروریستی استقبال می کنیم. مصر، امارات، الجزایر و بحرین گام های خوبی برای مبارزه با تروریسم و اندیشه های افراطی برداشتند و ما از این اقدامات حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه اظهاراتش گفت: بدون شک اولویت اصلی ما مبارزه با تروریسم است. 

لاوروف افزود: شرکت کنندگان در نشست مسکو بر پایبندی به توافقنامه وین و قطعنامه های شورای امنیت درباره توقف درگیری در سوریه تاکید کردند. بسیج تلاش ها برای مبارزه با تروریسم از جمله اولویت های همکاری بین روسیه و کشورهای عربی است. 

وی خاطر نشان کرد: طرح صلح عربی در تلاش بین متحد کردن طرف های فلسطینی پایه و اساس ضروری است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما می توانیم پیشرفتی را که با توافق برای آتش بس در سوریه به دست آمد تثبیت کنیم، البته هیچ کسی نمی تواند تضمین صد درصد بدهد. تعیین پیش شرط برای گفتگوهای صلح در سوریه قابل قبول نیست.

 لاوروف در ادامه گفت: روسیه بر اجرای تصمیمات گروه وین و قطعنامه 2254 شورای امنیت تاکید دارد. 

وزیر خارجه روسیه افزود: شماری از گروه های مسلح در سوریه اخیرا با نظامیان روسی تماس گرفتند. شمار زیادی از این گروه ها با آتش بس در سوریه موافقت کردند. 

وی خاطر نشان کرد: سخن اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره باقی نماندن بشار اسد در قدرت با سخنان آمریکایی ها درباره توجیه نکردن تروریسم تناقض دارد. جبهه النصره باید خارج از چارچوب آتش بس در سوریه باقی بماند. موفقیت توقف عملیات جنگی در سوریه به قدرت جامعه جهانی برای خشکاندن ریشه های تروریسم بستگی دارد. 

وی افزود: ما بر آمادگی خود برای ادامه تلاش ها و حمایت از دوستان عرب در عادی سازی روابط بین آنها و ایران تاکید کردیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
هنوز داغ جنگ القادسیه بر روی سینه هایمان سنگینی می کند . مردم علاقه ای به برقرار رابطه با اعراب نداردند مگیر اینکه دولت خودسرانه اینکار را بکند.
Germany
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
نه توروخدا تازه از این عربا راحت شدیم . نه جون مادرت ولمون کن به حال خودمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
سلام . دوستی آن است که روسیه و چین با ایران می کنن اروپا صد پیش نویس تهیه می کند اینان چه باحال آن رو وتو می کنن دست گلشون درد نکنه که وتو می کنن
آخرین اخبار