قیمت گندم وارداتی نیازمند نظارت است

قائم مقام بازرگانی- کشاورزی گفت: سازمان حمایت از تولید و مصر‌ف‌کننده با احتساب 15 الی 16 درصد سود برای واردکننده بایستی نظارت بر قیمت فروش گندم وارداتی داشته باشد.

تلفنی********* قیمت گندم وارداتی نیازمند نظارت استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر مهرفرد قائم مقام بازرگانی- کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر برای 2 میلیون تن گندم ثبت سفارش معتبر وجود دارد که همواره وارد کشور می‌شود که از طرفی چون جزء کالاهای اولویت اول و مشمول تنظیم بازار است باید تعیین قیمت شود.

وی با اشاره به قیمت گندم گفت: در واقع بایستی 15 الی 16 درصد سود برای واردکننده در نظر گرفته شود و همواره سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده بایستی نظارت بر این امر داشته باشد تا گندم وارداتی به فروش رسد و گفتنی است قیمت گندم متناسب با کیفیت متفاوت است اما قیمت گندم معمولی برای خوراک حدود 800 الی 850 تومان بماند.

مهرفرد با اشاره به ثبت سفارش برنج بیان کرد: بعد از اتمام فصل برداشت اعلام کرده‌ایم که ثبت سفارش با توجه به مابه‌التفاوت و تعرفه‌ای که وجود دارد تا برج 5 سال آینده آزاد است.

مهرفرد در خصوص خرید و فروش ثبت سفارش گندم بیان داشت: در واقع به سبب محدودیت‌ها و اینکه نمی‌توانند ثبت سفارش را اصلاح کنند ممکن است چنین مشکلاتی رخ دهد که بایستی دستگاه‌های نظارتی بر این امر نظارت داشته باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.