موسسه مالی تراوس: طلا 1400 دلار می شود

به باور تحلیلگران، تا پایان سال 2016 بهای هر اونس طلا با 32 درصد رشد به 1350 تا 1400 دلار می رسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازوبسایت «بلومبرگ»؛ بهای فلز زرد از ابتدای سال 2016، روند صعودی را پیش گرفته است. این در حالی است که تحلیلگران موسسه مالی «تراوس» سنگاپور معتقدند بهای طلا در ماه های آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت. فلز زرد بهترین عملکرد را در میان سایر دارایی‌ها همچون اوراق قرضه، شاخص‌های عمده سهام و ارزهای معتبر بین‌المللی داشته است و شکی نیست بهای آن در ماه های آینده به 1300 تا 1400 دلار در هر اونس برسد.

«راینر مایکل پریس،» -- استراتژیست بازار طلا در موسسه مالی «تراوس» -- بر این باور است که در ماههای آینده شاهد افزایش چشمگیر بهای جهانی طلا خواهیم بود. پیش بینی می شود تا پایان سال 2016 بهای هر اونس طلا با 32 درصد رشد به 1350 تا 1400 دلار برسد. فلز زرد از ابتدای سال 2016 حدود 16 درصد افزایش داشته است و تا پایان سال جاری میلادی شاهد رشد 13 درصدی خواهد بود.

بهای جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی داشته که علت اصلی آن افزایش تقاضا به علت نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان، رشد 2.9 درصدی ارزش اوراق قرضه در آمریکا، پیشی گرفتن ارزش برخی ارزهای بین‌المللی و نوسانات شدید بازارهای مالی و سهام بوده است. اتخاذ سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی اروپا و ژاپن نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. از سوی دیگر بی اعتمادی مشتریان به سرمایه گذاری در سایر بخشها، طلا را به پناه گاهی امن تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار