ووکس: جمهوری‌خواهان برای کنار زدن ترامپ فقط 14 روز فرصت دارند

پایگاه اینترنتی ووکس در گزارشی نوشت فقط 14 روز فرصت باقی مانده تا سرنوشت جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا مشخص شود.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی ووکس در گزارشی به قلم "اندرو پروکوپ" نوشت: پیش از برگزاری انتخابات روز سه‌شنبه بزرگ هم پیش‌بینی می‌شد "دونالد ترامپ" نامزد برگزیده حزب جمهوری‌خواه شود، نتایج انتخابات سه‌شنبه بزرگ نیز این موضوع را بیش از گذشته قطعی کرد.

ووکس در ادامه این گزارش نوشت: ترامپ شب فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت. سه‌شنبه بزرگ برای ترامپ واقعا بزرگ بود زیرا از 10 ایالت آمریکا که در آن رای‌گیری مقدماتی به عمل آمد، در 7 ایالت پیشتاز شد. حالا ترامپ برای رقابت با "تد کروز" و "مارکو روبیو،" دو هم حزبی خود، راه آسانی در پیش دارد. 

نکته مهم برای ترامپ، موقعیت تد کروز، مارکو روبیو و جان کِیسیک است که آنها را از یک ائتلاف سه نفره علیه ترامپ دور می‌کند. کروز با 106 نماینده در دو ایالت تگزاس و اوکلاهاما پیشتاز است و هنوز برای پیروزی در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان امیدهایی دارد. مارکو روبیو با 76 نماینده فقط در ایالت مینه‌سوتا پیشتاز است و شانس اندک و ناچیزی برای پیروزی دارد. درحالیکه جان کِیسیک هیچ امیدی برای پیروزی ندارد، ترامپ با در اختیار داشتن 257 نماینده و پیروزی در جورجیا، آلاباما، تنسی، ماساچوست، ویریجینیا، آرکانزاس و ورمونت، تقریبا هیچ نگرانی درباره وی ندارد.

این پایان ماجرا نیست زیرا در 2 هفته آینده تعداد قابل توجهی از نمایندگان هر نامزد مشخص خواهد شد. در روز 15 مارس (25 اسفند) سرنوشت 58 نماینده ایالتی مشخص خواهد شد که هرکدام از نامزدهای جمهوری‌خوا چه سهمی از آن را خواهند داشت.

اگر ترامپ در این دو هفته باقیمانده بتواند موفقیت‌های اخیر خود را تکرار کند، تقریبا برای دیگر رقیبان هم‌حزبی وی شکست دادن ترامپ غیرممکن می‌شود. تد کروز و مارکو روبیو فقط 14 روز فرصت دارند طرحی برای شکست دادن ترامپ ارائه دهند و او را از تصاحب نماینده‌های ایالتی بیشتر بازدارند. برنامه‌های این دو نامزد در روز سه‌شنبه بزرگ ناکارآمد بود، باید دید در این فرصت کوتاه باقیمانده چگونه می‌توانند از عهده کنار زدن ترامپ برآیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار