راه‌اندازی مرکز دانش‌بنیان در جهت توسعه علم پذیرای دانشجویان می‌شود

رئیس دانشگاه تهران گفت: تعامل دانشگاه با جامعه، دانش را به سوی ثروت و درآمدزایی سوق می‌دهد و ما با حمایت خیرین جهاد علمی مقدمات پیشرفت پژوهش را در بین جوانان با استعداد انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر نیلی رئیس دانشگاه تهران با اشاره برگزاری مراسم تقدیر از خیرین اظهار داشت: حضور در مراسمی که بزرگانی چون نیکوکاران جامعه در آن هستند ما را به یاد علم و دانش می اندازد و دانشگاه تهران در جهت توسعه کشور خواهان تعامل با جامعه بوده و این مسئله را یک اصل اساسی برای پیشرفت جامعه می‌داند.

وی بیان کرد: کشور ما متأسفانه دچار مشکلات متعددی همچون ناهنجاری‌های اجتماعی و فقر است و ما به شدت علاقه‌مند هستیم و با توجه به استعدادهای فراوان کشورمان به جایگاهی که شایسته آن است برسیم و مردم ما با حضورشان در انتخابات گذشته شأن و منزلتشان بالاتر از این مقدار می‌باشد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: کشور ما در حوزه علم و دانش جز سرآمدان جهان است و اثربخشی علم و دانش راه حل بسیاری از مشکلات کشور و مردم عزیزمان است.

نیلی ابراز داشت: دانش قدرت و ثروت اصلی یک کشور است و این دو مقوله می تواند توسعه کشور را تضمین و بالاترین سرآمد ملی را به مردم هدیه بدهد.

رئیس دانشگاه ادامه داد: اگر ما نیت واقفین و خیرین را محور قرار دهیم باید چهره فقر را از کشور زدوده و در جهت توسعه علمی و معنوی کشور کمک کنیم زیرا که بهترین جا برای محقق کردن این ایده سرمایه‌گذاری در حوزه علم و دانش است.

نیلی با بیان این که هر مرکز می‌تواند اثربخشی‌های مختلفی داشته باشد تصریح کرد: دانشگاه تهران به عنوان نهاد علمی و بالاترین رده بندی جهانی تأثیرات سیاسی فرهنگی و علمی زیادی در کشور دارد و توسعه این دانشگاه به منزله پیشرفت همه‌جانبه کشور است.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: توسعه در بخش بین‌الملل و اخلاق حرفه‌ای سرلوحه دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران است و این دانشگاه در کنار آموزش و پژوهش در بخش تعهد سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده است.

وی ذکر کرد: دانشگاه کارآفرینی در تراز بین‌المللی قرار دارد و حمایت‌ همه‌جانبه این دانشگاه و توسعه پارک علم و فناوری جز دستورات اصلی دانشگاه تهران است.

وی ادامه داد: جایی که دانشگاه به ثروت تبدیل می‌شود کشور را ترقی داده که متأسفانه این کمبود در کشور احساس می‌شود.

نیلی اظهار کرد: در اطراف پردیس دانشگاه تهران که مرکز علم و دانش قلم داد می‌شود قرار است پارک علم و فناوری در مساحت 450 هزار متر مربع اختصاص داده شود تا محل آن مرکز اصلی دانش‌بنیان بوده و در شهر تهران یک هویت دیگری خواهد بخشید.

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: خیرین مشاوران امین دانشگاه و جامعه بوده و از فرهیختگان ممتاز کشورمان به حساب می‌آیند و من خواهش می‌کنم که این عزیزان به مشاوره فکری و مادی در جهت توسعه و پیشرفت کشور و رسیدن به اهداف مورد نظر بدهند.

دکتر محمود نیلی اشاره داشت: این بنیاد خیرین نهادی سیاسی فرهنگی و ملی بوده و یکی از اهداف اساسی آن افزایش فعالیت خیرین در جهت توانمندی دانشجویان بورسیه است.

کمره‌ای رئیس پردیس دانشکده فنی با بیان اینکه دانشگاه تهران دانشگاهی ملی و با نیازهای مختلفی است، افزود: ما در این بنیاد نیازهایمان را دسته‌بندی کرده و به صورت کتابچه‌ای در اختیار خیرین قرار می دهیم تا در ساخت بناهای جدید و  تجهیز ملزومات آزمایشگاهی واقفین عزیر اطلاعات لازم را در دست داشته باشند.

وی ابراز داشت: این بنیاد در جهت انسانی توجه ویژه ای دارد و بهتر است که امکانات مادی و معنوی توسط افراد خیر در اختیار این نهاد قرار داده شود.

کمره‌ای تصریح کرد: اولین جلسه هیأت رئیسه این بنیاد در 30 بهمن ماه 93 برگزار شد و بعد از وقفه 8 ساله اولین جلسه هیأت رئیسه در خرداد 93 با حضور همه اعضا و تشکیل و دستور تأسیس دانشکده‌های ادبیات و همچنین ابوریحان داده شد.

وی تأکید کرد: در صورت هیأت رئیسه این بنیاد امضای تفاهم‌نامه دانشگاه کارآفرینی، احداث دانشکده مکانیک و همچنین ساخت مسجد پردیس دانشگاه و اهدای کتابخانه و همچنین بورسیه دانشگاه برتر با همکاری مؤسسه فرهنگی آموزشی قلم‌چی از دیگر مصوبات بنیاد حمایت‌های دانشگاه تهران است




انتهای پیام / 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.