وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت وزارت علوم با اخبار متعددی از جمله حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی برای تجاری‌سازی، آغاز ممیزی رشته محل‌های مشترک دانشگاه آزاد، رو به رو بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این هفته با خبرهای مختلفی روبه رو بود که از جمله آنها می‌توان به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی آزاد برای جذب دانشجوی خارجی، آغاز فرایند جذب در دانشگاه‌ها از ۱۷ اسفند ۹۴ و رشد بی‌سابقه مطبوعات دانشجویی در دولت یازدهم اشاره کرد.

حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی برای تجاری‌سازی
بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی در صورتی می‌تواند از پایان‌نامه‌ها حمایت کند که به عنوان ایده‌ اولیه امکان تجاری‌سازی، ایجاد شرکت دانش‌بنیان و بازار برای محصولات نهایی فراهم شود، همچنین سقف حمایتی از پایان‌نامه‌ها بستگی به موضوع پایان‌نامه دارد و انتخاب پایان‌نامه‌ها به عهده دانشگاه است و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در راستای تجاری‌سازی این پایان‌نامه‌ها اقدام می‌کند.

اقدامات دانشگاه علوم پزشکی آزاد برای جذب دانشجوی خارجی
دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت:برای جذب دانشجویان خارجی در رشته‌های پزشکی این دانشگاه، زیرساخت‌هایی در حال آماده شدن هست و در طی جلساتی که برگزار شد، قرار شد علاوه بر جذب دانشجوی خارجی، اساتید برجسته خارجی با اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور نیز جذب شوند چرا که آموزش به دانشجویانی که از خارج از کشور تمایل به تحصیل در ایران را دارند، باید با زبان انگلیسی که یک زبان بین‌المللی است انجام پذیرد.

فرایند جذب در دانشگاه‌ها از ۱۷ اسفند ۹۴ آغاز می‌شود
حجت الاسلام محمد رضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: ثبت نام در چهاردهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان بهمن ۱۳۹۴ تا ۳۰ بهمن ۹۴ انجام گرفت و بعد از اتمام مهلت ثبت نام، از ۳ تا ۱۶ اسفند ۹۴ پالایش اولیه صورت گرفته و از ۱۷ اسفند ۹۴ تا ۳۰ اردیبهشت ۹۵ به مدت دو ماه نیم فرآیند جذب در دانشگاه ها آغاز می شود.

آغاز ممیزی رشته محل‌های مشترک دانشگاه آزاد
فرهاد حسین‌زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد:در حال حاضر 6 رشته محل جدید در تکمیل ظرفیت اخیر برای پذیرش دانشجو اعلام آمادگی کرده‌ اما با توجه به اینکه ممیزی این رشته‌ها باید انجام شود اگر با هماهنگی نظام دامپزشکی و مدیران گروه رشته دامپزشکی در واحدهای ارائه‌دهنده قرار بر این است تا یک ممیزی مشترک از این 6 واحد انجام شود و در صورتی که این 6 واحد حداقل‌های پذیرش دانشجو را داشتند، بتوانند جهت جذب دانشجویان اقدام نمایند در غیر این صورت(نداشتن حداقل‌ها) به آنها دانشجو تعلق نمی‌گیرد.

حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین سیاست اصلی وزارت علوم است
ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت:آن چیزی که مهم است این است که کار دانشجویان فارغ‌التحصیل باید در اجتماعی به ثمر بنشیند. یعنی کاری که دانشگاه در زمینه علمی و فرهنگی انجام می‌دهد باید دانشجویان را در زمینه رویکرد کار آفرینانه تربیت کند بنابراین ما باید در بخش فرهنگی تلاش‌مان بر این باشد که زمینه مشارکت و تمرین مدیریت دانشجویان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنیم و حرکتمان را به سمتی تنظیم کنیم که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی آمادگی و خلاقیت برای ورود به عرصه کار آفرینی را داشته باشند.

توزیع کارت آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور از 18 اسفند
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش کشور مطرح کرد:کلیه داوطلبان متقاضی در دومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور 94 باید از روز سه‌شنبه 18 اسفند ماه لغایت ساعت 24 روز پنج‌شنبه 20 اسفند ماه 94 به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به دریافت و پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام نمایند

پرداخت وام تحصیلی دانشجویی تا پایان اسفند 94
فردین تقی زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت:در نیمسال دوم تحصیلی اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان برای تسهیلات دانشجویی تخصیص یافته است که  در حال آماده سازی مراحل پرداخت وام هستیم تا در کمترین زمان وام در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. مشکلی در روند پرداخت وا‌م‌ها نداریم و البته تقاضای دانشجویان پس از بررسی در ادارات رفاه دانشگاه‌ها پاسخ داده می‌شود.

تقی زاده در خصوص افزایش میزان وام‌های دانشجویی در سال آینده نیز بیان کرد: هم اکنون در تلاش هستیم تا بودجه مناسب و مطلوبی را برای سال 95 دریافت کنیم. متاسفانه اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان در بودجه سال 94 محدود در نظر گرفته شد که در بخش‌های خوابگاه و وام‌های دانشجویی تخصیص یافت.

اسکان 250 هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشجویی
فردین تقی زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان بیان داشت:حدود 250 هزار دانشجو در خوابگاه‌ها سکونت دارند، که بیشترین جمعیت دانشجویان در خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌ها هستند و مابقی در خوابگاه‌های استیجاری و خودگردان اسکان دارند. با توجه به سیاست‌های وزارت علوم در واگذاری خدمات رفاهی به بخش خصوصی به دنبال این هستیم تا تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه خوابگاه‌ها را اجرا کنیم تا بخشی از مشکلات حوزه خوابگاهی دانشجویان مرتفع شود.


انتهی پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار