گسترش حملات دانمارک علیه داعش/ اعزام نیروهای ویژه کپنهاگ به سوریه

دفتر نخست وزیری دانمارک از اعزام نیروهای ویژه و جنگنده های این کشور به سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، دفتر نخست وزیری دانمارک اعلام کرد عملیات نظامی این کشور از جمله حملات‌ ‎هوایی ارتش دانمارک در سوریه به زودی گسترش می‌یابد.

دفتر لارس لوکه راسموسن امروز (14 اسفند) اعلام کرد در صورتی که پارلمان دانمارک طرح دولت را به تصویب برساند، این کشور جنگنده‌های اف-16، هواگرد‌های ترابری نظامی سی130جِی و 400 نیروی نظامی، از جمله نیروهای عملیات ویژه و کارکنان پشتیبانی خود را تا اواسط سال جاری میلادی به سوریه اعزام می‌کند.

نیروهای دانمارکی در حال حاضر در قالب ائتلاف موسوم به «ضد داعش» به رهبری امریکا در عملیات این ائتلاف در کشور عراق مشارکت دارند.

قرار است پارلمان دانمارک در دو جلسۀ جداگانه در تاریخ‌های یکم و نوزدهم آوریل (سیزدهم و سی و یکم فروردین 1395) به این طرح‌ رأی بدهد.

این در حالی است که پیشتر احزاب سیاسی اصلی دانمارک در یک نشستِ کمیتۀ فراحزبی با حضور وزرای دفاع و خارجۀ دانمارک حمایت خود را از این طرح اعلام کردند.  

کریستین ینسن، وزیر امور خارجۀ دانمارک پس از نشست این کمیته در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت گسترش عملیات نظامی دانمارک در سوریه به درخواست مستقیم فرانسه و امریکا صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار