13 سال زمان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام/ احداث آزادراه تبریز بازرگان با مشارکت ترکیه

معاون راهبردی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: 400 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل آنها حداقل 13 سال به طول می انجامد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شافعی، معاون راهبردی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،از نیاز 400 هزار میلیارد تومانی پروژه های نیمه تمام دولت خبر داد و گفت: انتظار می رود در دوران پسابرجام کار های عمرانی و غیر عمرانی دولت رونق بهتری پیدا کند که البته اولویت اول دولت برای پیشبرد امور، پروژه های نیمه تمام است.

وی افزود: منابع موجود و در دسترس برای اتمام این پروژه ها سالانه حدود 30 هزار میلیارد تومان است که این مبلغ بسیار کمتر از تقاضای واقعی بوده و از محل اسناد خزانه، اوراق مشارکت، نقدی و طرق مشابه دیگر تامین می شود که با این میزان بودجه برای اتمام تمامی پروژه ها قریب به 13 سال زمان لازم است.

وی ادامه داد: در سال 95 حدود 6 هزار طرح جاری است که برخی از آن ها از 42 سال قبل مطرح و در حال انجام است و در این سال همچنین حدود 80 هزار پروزه برای اجرا ارائه شده است.

شافعی همچنین بدهی دولت در حوزه نفت را عدد قابل توجهی توصیف کرد و افزود: بدهی دولت به پیمانکاران در وزارتخانه های مختلف متفاوت است و عدد دقیق آن قابل ارائه نیست.

وی ادامه داد: درحال حاضر وزارت راه با 7 هزار میلیارد تومان بدهی و وزارت نیرو با 10 هزار میلیارد تومان بدهی با ارائه ی راهکار های مناسب در حال پرداخت و رفع تدریجی بدهی خود هستند.

معاون راهبردی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از همکاری با شریک ترکیه ای برای احداث آزادراه تبریز بازرگان خبرداد و گفت: تاکنون مراجعات زیادی از طرف پیمانکاران و شرکای خارجی برای همکاری با ایران وجود داشته است که یکی از مهم ترین آنها متقاضی ترکیه ای است که از حدود 1 سال پیش مذاکرات برای احداث آزادراه تبریز بازرگان با آن آغاز شده و پیشرفت خوبی هم داشته است.

وی افزود: این آزاد راه از مسیر تبریز، مرند و بازرگان عبور می کند که طبق مذاکراتی که تاکنون صورت گرفته است احتمالا 65 درصد از منابع مورد نیاز را طرف ترکیه ای و 35 درصد آن را دولت ایران تامین نماید.

وی همچنین از برگزاری همایش تجلیل از پیمانکاران در روز 17 اسفندماه خبر داد و افزود: امسال به دلیل مصادف شدن روز مهندس با ایام انتخابات همایش تجلیل از پیمانکاران که قرار بود در روز 5 اسفندماه با تقدیر از پیمانکاران پیشکسوت ایرانی و سایر فعالین حوزه پیمانکاری انجام شود با تاخیر و در روز دوشنبه 17 اسفندماه در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار