واشینگتن در پی اعمال محدوديت‌هایی علیه يک شرکت چينی به علت صادرات به ایران است

وزارت تجارت آمریکا، محدودیت‌های تجاری علیه شرکت چینی «زد تی ای،» تولید کننده تجهیزات مخابراتی، به علت صادرات به ایران وضع می‌کند.

واشینگتن در پی اعمال محدوديت‌هایی علیه يک شرکت چينی به علت صادرات به ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی چنل نیوز، وزارت بازرگانی آمریکا محدودیت‌های صادراتی، ضد شرکت چینی تولید کننده تجهیزات مخابراتی زد. تی. ایZTE به علت نقض قوانین صادراتی آمریکا درباره صادرات تجهیزات مخابراتی به ایران وضع می‌کند. 

این محدودیت‌ها، دسترسی این شرکت چینی به بازار آمریکا برای تامین قطعات مورد نیازش را دشوار می‌کند. تامین کنندگان قطعات این شرکت مخابراتی پیش از تامین هرکدام از قطعات مورد نیاز خود از آمریکا به مجوز لازم از طرف وزارت تجارت آمریکا نیازمندند. 

بر اساس بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا، که هفته آینده در در روزنامه رسمی دولت آمریکا منتشر خواهد شد، صدور مجوز صادرات قطعات از آمریکا برای این شرکت چینی محدود خواهد شد. 

این محدودیت‌ها از روز سه شنبه عملیاتی خواهند شد و تمامی شرکت‌ها در سطح جهان را که می‌خواهند به شرکت چینی زد تی‌ای قطعات ساخت آمریکا را ارسال کنند، در بر می‌گیرد. البته این شرکت‌ها هدف محدودیت‌های صادراتی اعمال شده بر این شرکت چینی نخواهند بود. 

یکی از مقامات ارشد وزارت بازرگانی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: این موضوع بار تجاری سنگینی را بر شرکت زد تی‌ای وارد خواهد کرد. 

این مقام همچنین وضع تدابیر شدید‌تر از طرف دولت آمریکا ضد این شرکت چینی را رد نکرد. 

در همین حال، سخنگوی شرکت زدتی ئی که مقرش در شهر «شنزن» در چین است گفت: ما هم اکنون نمی‌توانیم سریعا اظهار نظری درباره این موضوع داشته باشیم. شرکت ما می‌تواند درخواست فرجام خواهی کند. 

بر اساس تحقیقات وزارت بازرگانی آمریکا شرکت زد. تی. ئی چین متهم است که در سال ۲۰۱۲ توافقنامه‌هایی به ارزش میلیون‌ها دلار برای ارسال نرم افزار‌ها و سخت افزارهای پیشرفته ساخت آمریکا با بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی ایران Telecommunication Co of Iran) TCI) و یک کنسرسیوم که تحت کنترل این شرکت قرار دارد، امضاء کرده است. 

مقامات شرکت‌های آمریکایی از جمله مایکروسافت، آی. بی.‌ام، اوراسل و دل اعلام کرده‌اند که از قراردادهای این شرکت چینی با ایرانی‌ها مطلع نبوده‌اند. هنوز معلوم نیست که آیا این شرکت‌های مخابراتی آمریکا با شرکت زد. تی.‌ای روابط تجاری دارند یانه. 

واشینگتن از مدت‌ها پیش فروش محصولات مرتبط با فن آوری پیشرفته مخابراتی تولید آمریکا را به ایران ممنوع اعلام کرده است. 

شرکت زد تیای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی جهان است که در یکصد و شصت کشور جهان فعال است. این شرکت همچنین تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه است. این شرکت در سال هزار و نهصد و هشتاد وپنج تاسیس شده است. 

علاوه بر شرکت زد. تی.‌ای محدودیت‌های صادراتی درباره سه شرکت زیر مجموعه این شرکت مخابراتی یعنی زد. تی.‌ای کانک شانZTE Kangxun، شرکت بیجینگ ایت استارBeijing ۸-Star و شرکت ایرانی زد. تی.‌ای پرشن ZTE Parsian اعمال خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
رفع تحریم ها از جانب امریکا از بین نرفته هیچ در حال کسب اطلاعات و جاسوسی از ایران است تا شرکتهایی که در موقع تحریم با ایران رابطه داشته اند را شناسایی و انها را مجازات کند
آخرین اخبار