افزایش تلفات غیرنظامیان در حملات موشکی ائتلاف غربی علیه داعش

شمار غیرنظامیانی که در حملات موشکی ائتلاف آمریکایی به مواضع داعش جان خود را از دست داده‌اند، به مرز هزار نفر نزدیک شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ ناظران مستق در سوریه و عراق اعلام کردند حملات موشکی غرب علیه مواضع گروه تروریستی داعش، در میان افراد غیرنظامی و ساکنان محلی تلفات زیادی برجای گذاشته است. 

انتشار آمار بالای تلفات انسانی در حملات موشکی غرب علیه داعش، "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، را بار دیگر تحت فشار سیاسی زیادی قرار داد. وی باید اصلاحاتی در نمایندگان پارلمان لندن بوجود آورد و در پارلمان با اعضای جدید درباره ادامه حضور نظامی در سوریه و عراق تصمیم‌گیری کند.

سوالات متعددی از دیوید کامرون درباره طول مدت زمانی که نظامیان انگلیسی در عملیات نظامی سوریه و عراق حضور خواهند داشت، تعداد حملات موشکی، شمار تلفات انسانی، میزان موفقیت در ضربه زدن به مواضع داعش و در نهایت توجیه منطقی ادامه این عملیات با توجه به خسارات انسانی و زیست محیطی که به منطقه وارد شده، پرسیده می‌شود. دولت انگلیس اصرار دارد حملات موشکی این کشور  تاکنون جان حتی یک غیرنظامی را هم نگرفته است؛ اما ارائه گزارش 3 ماهه خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

آمارهای منتشر شده از سوی سازمان‌های مردمی "ان جی اُ" نشان می‌دهد در حملات موشکی 12 کشور عضو ائتلاف آمریکایی، دست‌کم 967 غیرنظامی عراقی و سوری کشته شدند. این آمار تا چند روز آینده به هزار نفر نیز افزایش می‌یابد.

نیروی هوایی انگلیس تاکنون 591 حمله موشکی به عراق و 36 حمله به سوریه انجام داده است. این حجم از حملات نزدیک به یک چهارم از 2000 حمله ائتلاف آمریکایی را شامل می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار