بررسی برجام در دستور کار سفر آتی «جو بایدن» به سرزمینهای اشغالی

معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر آتی خود به سرزمینهای اشغالی برجام و نقش ایران را در منطقه بررسی می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در مطلبی مدعی شد اقدامات نظامی ایران در منطقه و روابط رژیم صهیونیستی با همسایگانش در دستور کار سفر دوروزه «جو بایدن» -- معاون رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی قرار دارد.

یک مقام ارشد آمریکایی در گفتگو با این روزنامه مدعی شد: "بایدن می داند در زمان حساسی به خاورمیانه سفر می کند. او قصد دارد با مقامات اسرائیل درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اقدامات بی ثبات کننده نظامی ایران در منطقه بحث و تبادل نظر کند."

این مقام آمریکایی در ادامه از تمدید تفاهم‌نامه تل‌آویو واشینگتن خبر داد و افزود: بایدن با سفر به اراضی اشغالی در نظر دارد تفاهمنامه دفاعی میان آمریکا و اسرائیل را تمدید کند. طبق این تفاهمنامه آمریکا بخشی از بودجه نظامی رژیم صهیونیستی را تامین می کند.

این مقام آمریکایی با اشاره به تشدید تنش‌ها و خشونتها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها افزود: " از دیگر برنامه های بایدن در سفر دو روزه به منطقه، دیدار با رهبران فلسطین و اسرائیل است." جو بایدن قرار است در بیت‌المقدس با «بنیامین‌ نتانیاهو،» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و در رام‌الله با «محمود عباس،» رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کند.

این روزنامه در حالی از دیدار معاون رئیس جمهور آمریکا با رهبران فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داده است که چندی پیش «جان کربی،» سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد بایدن قرار نیست هیچ پیشنهادی برای مسئله فلسطین ارائه کند؛ بلکه قصد دارد بر افزایش همکاری‌ها درباره برخی مسائل از جمله مبارزه با داعش و جنگ سوریه متمرکز شود.

بایدن قرار است سه شنبه وارد تل‌آویو شود. او در این سفر دو روزه با مقامات امارات و اردن نیز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار