معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی گفت:سه موکب اوقاف استان برای اکرام زائران پاکستانی اربعین آماده است.

آمادگی سه موکب خراسان جنوبی برای اکرام زائران پاکستانی اربعینبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حجت الاسلام مختاری معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت:اوقاف استان سه موکب برای اکرام و پذیرایی زائران پاکستانی ایام اربعین آماده کرده است تا بتوانیم به این گروه از زائران که با سختی فراوان طی مسیر می کنند خدمت ارائه کنیم.

وی افزود:با توجه به اینکه اوقاف خراسان جنوبی معین استان سیستان و بلوچستان در اکرام زائران اربعین است  در مرز میرجاوه نیز آماده پذیرایی از این زائران هستیم.

حجت الاسلام مختاری گفت:به محض اینکه زائران پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران می شوند همه گونه امکانات خدمت رسانی اعم از استحمام، غذای گرم و پذیرایی برای آنان از محل موقوفات مرتبط با بحث پذیرایی از زائران امام حسین(ع) آماده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود:از بعد فرهنگی نیز مداح و روحانی که بتواند با زبان خود زائران پاکستانی برای آنان روضه خوانی و سخنرانی کند نیز آماده کرده‌ایم.

وی اظهار کرد:بیشتر زائران پاکستانی پس از استراحتی کوتاه در مرز از سمت استان کرمان و قم به سمت مرز ایران و عراق می روند و از آنجا عازم زیارت سید الشهدا(ع) می‌شوند.

حجت الاسلام مختاری گفت:اما زائران پاکستانی در برگشت از کشور عراق که روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) است به خراسان رضوی و مشهد مقدس سفر کرده و با پابوسی امام هشتم زیارت خود را تکمیل می کنند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود:پس از زیارت امام هشتم از مسیر خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان به کشور خود برمی گردند و از این منظر بیشتر فعالیت ما در اکرام از زائران پاکستانی در خراسان جنوبی معطوف به بازگشت آنان است.

وی گفت:اوقاف خراسان جنوبی سه موکب شامل موکب امام رضا(ع) در شهر زاهدان،موکب شباب ام البنین(س) مسجد حضرت ابوالفضل نهبندان و موکب حضرت زهرا(س) مزار سید علی نهبندان را برای اکرام زائران پاکستانی در نظر گرفته است.

حجت الاسلام مختاری افزود:هر چند در مسیر بازگشت، زائران به واسطه نزدیک شدن زمان اتمام ویزا برای بازگشت تعجیل دارند اما در صورتی که بخواهند توقفی داشته باشند مزار امامزادگان باقریه نیز برای اسکان آنان  آماده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/غ

سه موکب اوقاف استان برای اکرام زائران پاکستانی اربعین آماده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.