اعزام بیش از 11 هزار دانشجو به عتبات عالیات

ستاد عتبات عالیات دانشگاه یازده هزار و 500 نفر دانشجو را تا پایان فرودین ماه 95 به سرزمین متبرکه کربلا اعزام می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهاردهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات و همچنین همایش  توجیهی قبل از سفر دانشجویان اعزام به عتبات عالیات در تالار شهید انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش نهاد رهبری معاونت امور دانشگاه‌ها اعزام دانشجویان دانشگا‌‌ه‌های سراسر کشور را تحت 287 کاروان از پنجم بهمن ماه آغاز کرده و این کار ارزشمند و پر برکت تا 31 فروردین ماه ادامه دارد.

شایان ذکر است: در سفر دانشجویان استان تهران به عتبات عالیات بالغ بر یازده هزار و 500 نفر ثبت نام کرده‌اند و همگی آنها تا 31 فروردین ماه  95 به این سفر نورانی مشرف می‌شوند.

گفتنی است: جلسه توجیهی قبل از سفر این دوره با حضور حجت الاسلام فقیهی رئیس ستاد و حجت الاسلام دکتر محسن قمی برگزار می‌شود.

اجرای برنامه‌های متنوع در شهر کربلا
 سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان در این مراسم با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین (ع) اظهار داشت: در زیارت جامع 14 صفت اهل بیت (ع) ذکر شده و در این زیارت نامه به ویژگی‌های منحصر به فردی از تربت خاک کربلا  اشاره کرده است.

وی بیان کرد: در بین امامان اهل بیت خوردن خاک قبر امام حسین فقط مجاز بوده و این تربت سبب بر طرف شدن مشکلات روحی و روانی و شفای مریضان است.

رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان با بیان این که تربت امام حسین طوطیای چشم است، افزود: اگر کسی یک ذره از خاک قبر امام حسین را بخورد روزیش گسترده می‌شود و دعاهایش مورد اجابت می‌رسد.

وی ابراز داشت: دانشجویان عزیز با تفکر و معرفت بالا آماده این زیارت نورانی بشوند چرا که این سفر بر طبق گفته خدواند جزو عمرشان  محسوب نمی‌شود.

فقیهی ادامه داد: پیشنهاد من به شماها این است که بسته‌های فرهنگی را به طور کامل مطالعه کنید تا با شناخت از امام حسین بیشترین بهره را در این سفر ببرید.

وی در پایان گفت: در این دوره در حین سفر و در شهرهای کربلا و نجف برای شناخت بیشتر دانشجویان برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای خواهیم داشت.

از خود بیگانگی مسئله امروز بشریت/هیچگاه سفر عتبات را ترک نکنیم
در ادامه مراسم حجت الاسلام محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: فطرت انسان همانند قطعات باران پاکیزه است که به مرور زمان دچار آلودگی‌هایی می‌شود که برای پاک شدن این فطرت راه‌های مختلفی از جمله نهادهای 5گانه و سفرهای زیارتی است.

وی بیان کرد: ما باید ضمیر مان را به وسیله دعاهای کمیل، اعتکاف و شب‌های قدر پاک کنیم تا تبلیغات منفی دشمنان بر ما اثر منفی نگذارد.

محسن قمی با بیان این که خدا شما را دوست دارد، افزود: سفر زیارتی عتبات عالیات یک محبت الهی به شما بوده و خدا شما را خیلی دوست دارد زیرا که در این سفر شما بر بال‌های فرشتگان قدم می‌گذارید.

منتخب مجلس خبرگان ادامه داد: فرشتگان درگاه خداوند به این سفر زیارتی‌تان به شما غبطه می‌خورند زیرا که شما در سن جوانی به فکر پاک کردن سرشت و فطرتتان هستید.

وی اظهار کرد: باید فطرت پاکی را که خدواند متعال به شما امانت داده باید به صورت پاک به حضرت حق تعالی تحویل دهد.

وی با بیان  این که درد معنویت درد مشترک همه بشریت است، تصریح کرد: طبق تعریف چارت تربیتی یونسکو پدر و مادرها باید 4 بعد تربیت انسان، تربیت جسمانی، تربیت عاطفی و تربیت معنوی را در کودکان خود انجام دهند تا حق فرزندانشان را ادا کنند که مسئله بعد معنوی تربیت روح و روان افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در پایان  گفت: سالیانه میلیون‌ها نفر به کربلا می‌روند که گاهی این سفر زیارتی با خطراتی همراه  بوده که طبق روایت اهل بیت هیچ گاه افراد نباید از این سفرهای معنوی و روحانی غافل شوند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار