معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: برای تأمین آب شرب سدسازی خواهیم داشت و آب کشاورزی و صنعت بایدبا آبخوان داری،‌آبخیزداری و بازچرخانی به دست آید.

محدودیت سد سازی برای تأمین آب شربسعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در گفتگو با گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سد سازی و تأمین آب به روش آبخوان داری، آبخیزداری و باز چرخانی، اظهار داشت: سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر تأمین آب نسبت گذشته، شاید 180 درجه تغییر کرده و فقط برای تأمین آب شرب، محدودیت‌هایی چون سد سازی را خواهیم پذیرفت.

وی ادامه داد: در تأمین آب کشاورزی، صنعت و باقی موارد دردنیا،‌ راههای جدیدی چون باز چرخانی، آبخوان داری،‌آب خیزداری و استفاده مجدد مطرح است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: امیدوارم بحث‌های مربوط به سد سازی در کشورمان به طور کلی سامان داده شود و خوشبختانه تاکنون تا حدود بسیار این امر مرتفع شده است.

 متصدی افزود: در طول سال گذشته ( سال 93) مجوز 15 سد را به دلیل تغییر استراتژی با همکاری وزارت نیرو لغو کرده‌ایم و این سدها در برخی مواقع مجوز داشته در موارد دیگر اعتبار را از دولت گرفته و حتی تا پیشرفت فیزیکی نیز پیش رفته بودند.

 وی با بیان اینکه ایران کشور کم آبی است و آب یکی از فاکتورهای  محدود کننده رشد جامعه است، افزود: قطعا باید از کمترین آب در دسترس مان بیشترین راندمان را داشته باشیم و از تبخیر کردن، هدر دادن و یا استفاده از بخش‌هایی که راندمان مناسبی نداشته و به صلاح مملکت نیست، خودداری کنیم.

 معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، تأکید کرد: از تمام متخصصان درخواست داریم تا نظرات، روش و شیوه‌های مناسب حفظ آب را به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه دهند تا شاهد احداث و ایجاد پروژه‌هایی که سودی برای مملکت نداشته و تنها باعث از دست رفتن آب و ضرر  و زیان می‌شوند، نباشیم.

متصدی ادامه داد: این روش‌های ارسالی باید حفظ آب و تأمین نیاز کشور را متناسب با شرایط اقلیمی سرزمین در برگرفته و تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت را به شکل آبخوان داری، آبخیزداری،‌ بازچرخانی و استفاده مجدد یا سایر روش‌های نوین جهانی ارائه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار