پدر و پسر مستندسازی که یکی به دنبال شهدای اصناف کارگری و دیگری در «ردپای تلاش» کارآفرینان

مجموعه شهدای اصناف کارگری به زندگی شهیدان شاخص در این حوزه می‌پردازد و احتمالاً از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

حسن ساجدی کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص جدیدترین فعالیت تلویزیونی خود به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر مراحل پایانی پیش‌تولید مستندی که هنوز نامی برای آن مشخص نیست و به زندگی شهدای اصناف کارگری می‌پردازد را پشت سر می‌گذاریم. این مجموعه در هر استان به زندگی یک شهید شاخص کارگر می‌پردازد؛ اما در تهران به خاطر گستردگی زندگی چند شهید در این حوزه را به تصویر می‌کشیم.

وی افزود: این مجموعه 32 قسمت است؛ اما احتمال دارد به 35 قسمت برسد. آن هم به این دلیل که شاید برخی از شهیدان یکسری امتیازات و شاخصه‌هایی داشته باشند که باید در دو قسمت به زندگی آن‌ها پرداخت و پخش کرد. از طرفی برخی از قسمت‌ها مربوط به یک شخص نیست و به چند نفر می‌پردازد. یعنی به عنوان نمونه در فلان سکوی نفتی عده‌ای به صورت دسته جمعی شهید شدند که ما تحت عنوان اتفاق رخ داده، به آن می‌پردازیم. 

وی ادامه داد: در هر قسمت سعی می‌کنیم خاطرات شهیدان را براساس گفته‌های شاهدان، خانواده‌ها و هم‌رزم‌ها بازسازی کنیم که حداقل 3 روز و حداکثر 5 روز زمان می‌برد و  17 الی 20 دقیقه است.

ساجدی تصریح کرد: تحقیقات و پژوهش این مجموعه به عهده خودم و کرامت مظفری که دبیر کنگره شهدای اصناف کارگری است، به اتمام رسیده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از بیست و سوم بهمن فیلمبرداری را آغاز می‌کنیم.

این کارگردان در مورد زمان پخش این مجموعه بیان کرد: احتمالاً در شبکه یک سیما پخش می‌شود اما زمان قطعی آن مشخص نیست.

وی در مورد نگارش این مجموعه عنوان کرد: برخی از قسمت‌ها بدون متن و برخی دیگر به قلم زینت صالح‌پور است.

برخی از عوامل مستند شهدای اصناف کارگری عبارتند از:

تهیه‌کننده و کارگردان: حسن ساجدی، تصویربردار: سجاد ساجدی، تدوینگر:. پویا غفاری، خانم مرادی، علی ذوالقدر، تحقیق و پژوهش: حسن ساجدی، کرامت مظفری، موسیقی: محمود یعقوبی، نویسنده برخی از قسمت‌ها: زینت صالح‌پور.


«مه‌لقا» و «در دامنه سبلان» آماده پخش شد

سجاد ساجدی کارگردان سینما در خصوص آخرین وضعیت مستند «ردپای تلاش» به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: 6 قسمت این مجموعه کامل شده و آماده پخش است و احتمالاً قبل از عید نوروز از شبکه یک سیما پخش  می‌شود اما هنوز زمان قطعی آن مشخص نیست.

وی همچنین در مورد مستند «مه‌لقا» و «در دامنه سبلان» عنوان کرد: این دو اثر نیز که هر کدام تک قسمتی و به سفارش مؤسسه فرهنگی روایت فتح هستند، آماده نمایش شده و قرار است از شبکه یک سیما پخش شود اما زمان آنها نیز به طور دقیق مشخص نیست.

وی ادامه داد: «مه‌لقا» شخصیتی را روایت می‌کند که به علت بیماری همسرش و گذراندن خرج و مخارج زندگی شروع به فعالیت‌های سخت کاری می‌کند که نتیجه آن اشتغال‌زایی است و در این راستا با وجود تحمل سختی‌های زندگی شخصی‌اش به آدم‌های روستای محل سکونتش نیز کمک می‌کند. او هم عضو بسیجی است و هم کلاس‌های قرآن را می‌رود و در عین تحمل سختی این مسائل را از یاد نمی‌برد.

وی ادامه داد: در «در دامنه سبلان» شاهد جانباز حدود 80 درصدی هستیم که با وجود کهولت سن درصدد راه‌اندازی گاوداری و کشاورزی برمی‌آید و اشتغالزایی به وجود می‌آورد. در این میان فرزندانش را نیز مشغول به کار می‌کند.

گفتنی است؛ «ردپای تلاش» روایت چند کارآفرین را به تصویر می‌کشد که هر کدام از یک موقعیتی شروع به فعالیت کرده و در این راستا اشتغالزایی نیز انجام می‌دهند. این مجموعه در  10 قسمت ساخته می‌شود.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.