کرمانشاه؛

مراقب آسیب های ناشی از خانه تکانی باشید

یک فیزیوتراپ با اشاره به افزایش حجم مراجعات به فیزیوتراپ‌ها در روزهای پایانی اسفندماه و ایام نوروز گفت: عمده مراجعه ها در این روزها به دلیل آسیب‌های ناشی از خانه تکانی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمدباقر صداقت با بیان اینکه آسیب‌های خانه تکانی به چهار گروه عمده تقسیم می‌شود،افزود : شایعترین آسیب روزهای خانه تکانی شکستگی است که معمولا به علت سقوط خانم‌ها از پله رخ می‌دهد وشایعترین شکستگی نیز مربوط به مچ دست است.

وی افزود: آسیب دوم که شاهد آن هستیم متاسفانه آسیب‌های نخاعی است که این مورد بیشتر در مردان دیده می‌شود، زیرا برای بلندکردن فرش و یا تمیز کردن پنجره‌های بلند اقدام می‌کنند که در نهایت با فشار زیاد و یا سقوط دچار آسیب نخاعی شده‌اند.

صداقت آسیب دیگر را شکستگی و یا پیچ خوردگی مچ پا عنوان کرد و افزود: این آسیب به دنبال تمیز کردن آشپزخانه و لیز خوردن در کف آشپزخانه رخ می‌دهد.

صداقت با بیان اینکه هل دادن و جابجا کردن وسایل سنگین و نیز شستن و بلند کردن فرش در توان زنان نیست، توصیه کرد: برای انجام این کارها از کارگران استفاده شود، زیرا آنها به انجام این کارها عادت داشته و آمادگی بدنی بیشتری دارند و می‌توانند بدون آسیب زدن به خود کارها را انجام دهند ،همچنین باید کارهای سنگین را در صبح و کارهای سبک را بعدازظهرها انجام دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: کرمانشاه ، مراقب ، ناشی ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.