با موافقت نمایندگان؛

موافقت مجلس با دوفوریت لایحه دودوازدهمی بودجه سال 95

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با دوفوریت لایحه دودوازدهمی بودجه سال 95 موافقت کردند.

موافقت مجلس با دوفوریت لایحه دودوازدهمی بودجه سال 95

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با دوفوریت لایحه دودوازدهمی بودجه سال 95 که از سوی سخنگوی دولت تقدیم به مجلس شد، موافقت کردند.

در ادامه ایرج عبدی در مخالفت با لایحه مذکور گفت: به دو دلیل ما نیاز به بودجه دودوازدهمی نداریم چرا که بودجه عمرانی کشور تا پایان شهریورماه بسته نمی‌شود بنابراین به دلیل اینکه این بودجه تا پایان شهریور ماه تخصیص داده نمی‌شود دیگر نیازی نیست تا بودجه دودوازدهمی را تصویب کنیم.

وی افزود: ما نباید بودجه‌ای را تصویب کنیم که عملا کارکردی ندارد.

در ادامه محمدقسیم عثمانی در موافقت با لایحه مذکور گفت: لایحه ارائه شده از سوی دولت جای بحث ندارد و کشور حتما برای سال آینده به بودجه نیاز دارد.

نماینده مردم بوکان تصریح کرد: تا بودجه دو دوازدهمی را تصویب نکنیم دولت نمی‌تواند یک ریال در سال آینده پرداختی داشته باشد بنابراین ضرورت دارد نمایندگان با تصویب لایحه دودوازدهمی بودجه سال 95 موافقت کنند.

همچنین در ادامه علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مخالفت با لایحه دو دوازدهمی بودجه، گفت: بدون شک سطح فکر و عمل ما در مجلس توجه به انضباط مالی است.

وی با بیان اینکه شیوه بحث کردن درباره بودجه دودوازدهم در مجلس صحیح نیست گفت: ما فکر می‌کردیم عادت تأخیر ارائه بودجه که در سنوات گذشته شاهد آن بودیم در دولت یازدهم به اتمام می رسد که ظاهرا باز هم این گونه مسائل در مجلس دیده می‌شود.

محجوب در ادامه بیان داشت: همچنین باید گفت که بودجه دو دوازدهم نامش لایحه بودجه نیست بلکه راهیست که آیین نامه برای شرایط اضطرار و شرایط خاص درنظر گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در شرایط اضطرار و شرایط خاص نیستیم افزود: ما می‌توانستیم وضع زمانی کوچکتری برای تصویب لایحه بودجه 95 پیش از ارائه لایحه چند دوازدهمی به مجلس، در نظر بگیریم چرا که ما وقتی به تن‌خواه مالی دولت رأی می‌دهیم در حقیقت به نوعی به بی‌انضباطی رأی داده‌ایم.

نماینده مردم تهران همچنین تأکید کرد: بنده مخالف ارائه لایحه بودجه دو دوازدهم از سوی دولت به مجلس هستم چرا که دولت می‌توانست از فرصت‌های زمانی خود جهت بررسی لایحه بودجه 95 استفاده کند.

اما در ادامه هادی قوامی در موافقت با لایحه بودجه دو دوازدهمی دولت گفت: بودجه مهمترین سند کشور است. در تعریف بودجه تخصیص درآمدها و پیش بینی هزینه‌ها صورت می‌گیرد و وقتی که ما شرایطی برای تخصیص درآمدها و پیش بینی هزینه‌ها نداشته‌ایم باید بپذیریم که تصویب بودجه چند دوازدهمی بهترین راهکار است.

وی افزود: همچنین پیش بینی درآمدها وظیفه دولت است که حتما باید از طریق دولت به آن رسیدگی شود.


نماینده مردم اسفراین در ادامه تأکید کرد: اگر ما لایحه دودوازدهمی بودجه را تصویب نکنیم قطعا به کشور صدمه زده‌ایم چرا که تمام اقدامات اجرایی در صورت عدم تسهیل بودجه چند دوازدهمی در سال آینده تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار