بسکتبال زیر 18 سال آسیا

تلاش بیهوده عربستان برای گرفتن میزبانی ایران

اتحادیه بسکتبال کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و در راس آن عربستان سعودی سعی دارد میزبانی رقابت‌های آسیاچلنج را از ایران بگیرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان اتحادیه بسکتبال کشورهای حوزه خلیج فارس  در جلسه‌ای با شیخ صعود آل ثانی، رئیس کنفدراسیون بسکتبال آسیا و هاکوپ خاجیریان دبیرکل این فدراسیون، خواستار گرفتن میزبانی رقابت‌های زیر 18 سال  آسیا از ایران شدند. 

روزنامه عکاظ عربستان با انتشار این خبر، نوشته است: با توجه به میزبانی ایران در سه تورنمت زیر 18 سال آسیا چلنج کاپ آسیا و باشگاه‌های آسیا،  اتحادیه کشورهای خلیج فارس از کنفدراسیون آسیا درخواست کرد جلسه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود. همچنین به نوشته این روزنامه در صورتی که کنفدراسیون بسکتبال آسیا به برگزاری این مسابقات به میزبانی ایران تاکید کند برخی کشورهای عربی عضو اتحادیه خلیج فارس از حضور در این رقابت‌ها انصراف خواهد داد.

ضمن اینکه محمدبن عبدالشکور اسلام رئیس فدراسیون بسکتبال عربستان با تاکید بر اینکه دادن سه میزبان به ایران با دستور هاکوپ خاجیریان است، از کمیته اجرایی درخواست کرد تا جلسه‌ای را با مسئولان کنفدراسیون بسکتبال آسیا برای گرفتن برخی ا میزبانی‌ها از ایران برگزار کند تا دست‌کم مسابقات زیر 18 سال قاره کهن در کشور دیگری برگزار شود. 

علی‌رغم ادعای اتحادیه بسکتبال کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و در راس آن‌ها عربستان، بعید است کنفدراسیون بسکتبال آسیا با خواسته آن‌ها موافقت کند، چرا که در سفر علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال ایران به ارمنستان، حتی سالن‌های میزبان این مسابقات هم در تهران مشخص شده‌اند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.