شیراز؛

اخاذی مدیر کانال مدلینگ در تلگرام

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با اغفال دختر نوجوان در شبکه اجتماعی تلگرام، از وی اخاذی می كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: چندی پیش دختر نوجوان 16 ساله با ارایه مرجوعه قضایی مدعی شد مدتی پیش در گروه های تلگرامی با تبلیغاتی در خصوص کانال مدلینگ طراحی لباس مواجه شده که به دلیل علاقه وی به مدل های لباس وارد آن کانال شده است.

وی ادامه داد: پس از چند روز، فردی که خود را مدیر آن کانال معرفی کرده بود، در پیام هایی از عکس پروفایل این دختر نوجوان تمجید می كند و خود را مسئول برگزاری شو لباس و مدلینگ معرفی و می گوید؛ چهره او یکی از بهترین ها در این زمینه خواهد بود و در نهایت از این دختر نوجوان می خواهد تا تعدادی از عکس های شخصی خودش را برای وی بفرستد وی نیز این کار را انجام می دهد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: این اخاذ اینترنتی پس از دریافت عکس های این دختر نوجوان شروع به تهدید وی می کند و از او می خواهد که مبالغی را به حسابش واریز كند.

سرهنگ حسینی افزود: دختر فریب خورده که برای حفظ آبروی خود چاره ای جز تن دادن به این خواسته های اخاذ نمی یابد تصمیم می گیرد مقداری از طلاهای خود را بفروشد تا بلکه بتواند وی را راضی کند اما این پایان کار نیست و بلافاصله پس از انتقال مبلغ مورد نظر، دوباره درخواست مبالغ بیشتری می كند كه این دختر راهی جز مراجعه به پلیس نمی یابد.

وی اظهار كرد: با مطرح شدن این موضوع تیمی از اداره مبارزه با جرائم سایبری تشکیل شده و ماموران با اقداماتی فنی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم شدند.

رئیس پلیس فتا استان فارس  بیان كرد: متهم مردی 30 ساله ساکن یکی از شهرستان های استان فارس است که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و با دستور قضائی روانه زندان شد.

سرهنگ حسینی از شهروندان و بخصوص کاربران شبکه های اجتماعی درخواست كرد: از گذاشتن عکس های شخصی خود برای پروفایل و یا ارسال آن جدا خودداری و در شبکه های اجتماعی به هیچ وجه اعتماد نکنند چرا که اکثریت افراد در این فضا خود واقعیشان نیستند.

انتهای پیام/ن
برچسب ها: اخاذی ، مدیر ، کانال ، تلگرام ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار