سیستان وبلوچستان؛

جنگ امروزه کشمکش و تبادل فرهنگ‎ها است

امام جمعه زابل گفت: جنگ امروزه کشمکش و تبادل فرهنگ‎ها است و آن کشوری که بتواند فرهنگ خود را غالب سازد و فکر جامعه هدف را تصاحب کند پیروزی میدان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر کیخا در نخستین کنگره «لالههای هم آغوش سیستان» که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد، افزود: شهدا راه پویان راستین راه انبیا، اولیا و صراط حق هستند و در مدرسه و مکتب حوزه علمیه امام راحل (ره) درس بصیرت و شجاعت را فراگرفته و به لقاءالله پیوستند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما است که در مسیر شهدا حرکت کنیم، افزود: شهید در عرصه میدان جنگ سخت حضور پیدا میکند و جسم خود را در مقابل ترکشها محافظ و سپر قرار میدهد و از مرزهای جغرافیایی حفاظت و نمیگذارد که دشمن پا در حریم کشور گذاشته و کشور بگذارد و این یک اثر وجودی شهید است.

وی ادامه داد: امروزه کشورها برای اینکه ماندگار شوند فرهنگ خودشان را تقویت میکنند و اسطورههای خود را نمایان میکنند و یا اگر اسطوره ندارند دست به اسطوره‌سازی و افسانه‌سازی با ساخت سریالها و فیلمهای مستمر میزنند تا در عرصه جنگ نرم مقلوب نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار