افزایش 15 درصدی دیه به منظور جبران خسارت سالهای گذشته

دبیر کل سندیکای بیمه‌گران گفت: زیان انباشته 26 درصدی را طی دو سال گذشته در این حوزه شاهد بوده‌ایم که این خسارت می‌بایست جبران می‌شد.

فزایش 15 درصدی دیه در جهت کاهش زیانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر اولیا دبیر کل سندیکای بیمه‌گران در خصوص افزایش 15 درصدی دیه در سال 95 اظهار داشت: ما زیان انباشته 26 درصدی را در این حوزه طی دو سال گذشته شاهد بوده‌ایم که این خسارت می‌بایست جبران می‌شد.

وی تصریح کرد: بیمه‌ها باید در شرایط عادی کسب و کار خدمت کنند و دولت توان پرداخت یارانه به آنها را ندارد و از سوی دیگر شاهد عوارض بیشتری در بیمه‌نامه‌ها هستیم.

اولیا اظهار داشت: خدمات بیمه‌ای مانند سایر کسب وکارها باید بتوانند حداقل در آمد را داشته باشند تا سرمایه‌ها از آن خارج نشود در غیر این صورت قطعا فرار سرمایه را خواهیم داشت و آینده این خدمت‌رسانی در ابهام قرار می‌گیرد.

دبیر کل سندیکای بیمه‌گران عنوان کرد: در ازای این افزایش باید خدمات خوبی به مردم ارائه شود و سود معقولی نیز داشته باشیم.

** وزارت بهداشت باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد

رحیم مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در ادامه یادآور شد: در سال‌های اخیر عوارض و مبالغی از حق بیمه شخص ثالث بنا بر مصوبات قانونی دریافت و در اختیار سازمان‌هایی همچون وزارت بهداشت و نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی در خصوص وزارت بهداشت گفت: اگر وزارت بهداشت وظیفه قانونی خود را به درستی انجام دهد قطعا خسارت شرکت بیمه کاهش می‌یابد به طور مثال وزارت بهداشت موظف به درمان سریع مصدومین حوادث رانندگی است و اگر کسی در جامعه تصادف کرد مداوای آن باید به نزدیک‌ترین مراکز درمانی دولتی و خصوصی انجام شود که منجر به فوت مصدوم نشود اما متاسفانه این خدمات تنها در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، وزارت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار