زاهدان؛

ارائه خدمات اورژانس اجتماعی سیستان وبلوچستان به بیش از 400 هزار نفر

مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: مرکز اورژانس اجتماعی این استان از ابتدای سالجاری تاکنون به400 هزار نفر مراجعه کننده خدمات ارائه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ؛ محمد رضا سراوانی افزود: اورژانس اجتماعی به عنوان مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری لازم به افراد در معرض آسیب به منظور جلوگیری از انحراف مجدد آنان فعالیت می کند.
وی ادامه داد: گروه هدف اورژانس اجتماعی (123) زوج های متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب های اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند، همسران و کودکان آزار دیده و دختران و پسران فراری از منزل هستند.
سراوانی بیان کرد: 200 کودک بد سرپرست یا بی سرپرست در این مرکز به صورت شبانه روزی سرویس دهی می شوند و کسانی که در خانواده های دیگر جایگزین شده اند 400 نفر هستند و سالانه حدود 70 نوزاد را به عنوان فرزند خوانده به واجدین شرایط با شناسنامه و هویت جدید تحویل می دهند.
وی خاطر نشان کرد: حدود 85 درصد از شهرهای سیستان و بلوچستان زیرپوشش این سازمان هستند و در 9 شهرستان بزرگ اورژانس اجتماعی فعال است و خط تلفن 123 این اداره روزانه 80 مورد مشاوره و خدمات به مردم استان ارائه می دهد.
وی بیان کرد: 15 پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی در محله های مختلف وجود دارند و 25 درصد مردم از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار