کلینتون مدعی شد: برنامه موشکی ایران قابل قبول نیست/ لزوم تحریم فوری ایران

نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با غیر قابل قبول خواندن آزمایش‌های موشکی ایران خواستار وضع تحریم‌های فوری علیه این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، هیلاری کلینتون که روز دوشنبه در نشست کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) سخن می گفت ضمن انتقاد از آزمایش‌های موشکی اخیر ایران، سپاه پاسداران را به «حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله حزب الله لبنان» متهم کرد و خواهان حفظ تحریم‌های کنونی و همچنین اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اسفند ماه سال گذشته طی رزمایش موشکی اقتدار ولایت چندین موشک دوربرد بالستیک به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک کرد.

به گفته کلینتون، تلاش‌های ایران برای مشروعیت زدایی از اسرائیل نشان می‌دهد اتحاد واشنگتن و تل آویو «بیش از هر زمان دیگری حیاتی» است.

او در ادامه تأکید کرد: «آمریکا و اسرائیل برای غلبه بر دشمنان مشترک و پیشبرد ارزش‌های مشترک خود باید قوی‌تر و مصمم‌تر و نسبت به هر زمان دیگر به هم نزدیکتر باشند.»

کلینتون که از سال 2009 تا 2013 وزیر امور خارجه امریکا بود، با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه 1+5 گفت: «واقعا معتقدم که امریکا، اسرائیل و جهان (به واسطه این توافق) از امنیت بیشتری برخوردارند.»

وی خاطر نشان کرد: «اگر به ریاست جمهوری برگزیده شوم، سران ایران شک نکنند که اگر برخلاف توافقنامه به ساخت تسلیحات هسته‌ای روی بیاورند آمریکا برای متوقف ساختن آن اقدام و در صورت لزوم از زور استفاده می‌کند.»

این در حالی است که مقام‌های ایران بارها اعلام کرده‌اند در پی دست یافتن به تسلیحات هسته‌ای نیستند و هدفشان از انرژی هسته‌ای صرفا فناوری صلح آمیز است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز یکشنبه به مناسبت آغاز سال 95 با متهم کردن امریکا به «بد عهدی» گفت: «در همین توافق نیز آمریکایی‌ها به آنچه وعده داده بودند، عمل نکردند و به تعبیر وزیر محترم خارجه، بر روی کاغذ تعهداتی را انجام دادند اما در عمل و از طریق راه‌های انحرافی مانع از تحقق آن تعهدات شدند.»

کلینتون همچنین با انتقاد از دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان و رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این میلیاردر جنجالی را به اتخاذ بی طرفی در قبال تلاش‌ها برای دستیابی به صلح میان رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها متهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
خیلی دلم میخواد رای بیاره
ولی احتمالا ترامپ رای میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
بچه ها چرا ناراحت می شوید؟الان باید جشن پیروزی برجام را بگیریم.
چرا؟چون الان این نامزد ها دیوانه شده اند,وقتش است تا یک گوش مالی حسابی بخورند.
وقتی اسرائیل با مقاومت وارد جنگ شود اینبار هم اسرائیل است که شکست حسابی می خورد.
اگر آمریکا دیوانه وار برجام را لغو کند,دیوانه وار هم شکست می خورد.
اوباما هم احمق نبود ,دید چاره ای جز مداکرات ندارد.
برجام تله ای دوطرفه بود.شکر خدا ما در تله گرفتار نشدیم.ولی امریکا دارد به طرف تله شیرجه می زند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
به جای حرفهای پوشالی در مورد کاندیدای ریاست جمهوری امریکا واینکه چون خانومه هرحرفی بزنیم اما چهار روز دیگه که قدرت در دست بگیره صاحب ابر قدرت ترین حکومت جهان خواهد شدوهر حرف و رفتاری از دو نامزد چه مستقیم وچه غیر مستقیم بر دولت واقتصاد ما تاثیر گذاره پس بهتره منطقی حرف بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
اینها‌همه‌رای‌جمع‌کنی‌البته‌درمورداسرائیل‌شرورراست‌میگه‌‌لعنتی‌هاهم‌مسلکند‌آن‌هم‌شیطانی‌،حاضرندهمه‌راقربانی‌کنندبخاطردنیای‌کثیفشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
برو بچه داری تو بکن مادر بزرگ پیر خرفت. امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
تا به کی باید به برجام و سال 94 افتخار کرد؟
آیا باید به فکر برجام 2 و 3 و... بود؟
آیا غرب قابل اعتماد است؟ چرا ما باید به تمام تعهدات خویش عمل کنیم ولی غرب به هیچیک از تعهدات خود عمل نکند؟
پولهای بلوکه شده ایران در آمریکا چه شد؟ و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
این خانم اهل مناقشه است ، بدجوری هم در موضع قدرت سیاسی گیر کرده و با سابقه فتنه انگیزی در منطقه اگر بر کسی حکومت آمریکا بنشیند ، می تواند دنیا را به آشوب بکشاند .
مردم آمریکا با حکومت بوش پسر بیچاره شدند و با حکومت خانم کلینتون کاملا بد بخت خواهند شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
فکر می کنم مبینم تنها حرفی که ترامپ راست گفته این است که شما سگین هر چند که اون هم اره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
بهتره مردان سیاسی ما با عقل و کیاست و قاطعیت جواب نامردهای زبون امریکایی را بدهند تا مجبور نباشیم به اراجیف و مزخرفات ضعیفه سگ سلیطه و سگ زرد هار گوش بدهیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
دیگه روانی شدیم از بس این کاندیدای امریکا حرف مفت زدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
خفه شو هرزه برو جلوی شوهرتو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
اگر آنها جنگ طلب هستند اشکالی ندارد شاید جنگ برای ما هم بد نباشه چون بعضیها که ادعای جنگ میکنند یک محک جدی میخورند به امید پیروزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
بابا بیو برو انور جمعش کن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
من فرد زیادمذهبی،طرفدار حذب خاص،سیاسی و...نیستم اما اخبار رو همیشه دنبال میکنم،یکی از بزرگترین آرزوهام ظهور امام زمان و ذلیل شدن این ظالمهاست،حرصم میگیره که یه مشت کثافت و زورگو تو دنیا قلدری میکنن اونم به اسم دموکراسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
برو به بحث موجودات فضاییت برس جان عمت ولکن مارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
بعد توافق هسته ای ملت ایران به خیابون اومدن و جشن مثلا پسا برجام گرفتن حالا آقای ظریف میگه توافق روی کاغذ انجام شده جناب ظریف اگه اینجوری چرا قلب راکتور اراک با بتن پر کردین چند تن کیک زرد دادین به روسیه شما هم روی کاغذ قهرمان ایرانیان شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
ببین دفعه دیگه فکن و حرف بزن شما فعلا دوغتو بنوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
از تو بزرگترهاش هیچ غلطی نکردند توی ضعیفه که عددی نیستی ، دنیا میدانند که نوکری صهیونیستها رمز پیروزی کاندیدای امریکایی هاست ، برای ملت امریکا دلم میسوزه و برایشان متاسفم که کل د‌ولت مردانشان نوکر صهیونیستها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
این ادعا ها نتیجه بی لیاقتی ماهه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
سگ معروف باید فقط پارس بکنن نه واسه ما تصمیم بگیرن
United States of America
امید
۱۲:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
تو اول برو هویت خودتو بشناس دیگه بیا اینجا از ایران و ایرانی دفاع کن.این کلمه پارس که داری از به عنوان صدای سگ یاد میکنی هویتت هس.یکم در این زمینه مطالعه داشته باش نا ابروی ایرانیارو نبردی.کسی که هنوز هویت خودشو نمیدونه هیچ وقت لیاقت دفاع از کشورشو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
واقعا تمام مسئولین دولتی ئ کشوری باید اقدام و کاری اساسی انجام بدن و دیگه حرف زدن و شعار دادن فایده‌ای نداره ئ باید کار عملی و اجرایی به گفته رهبری انجام بدن. اینکه نمیشه امریکایها هر وقت خواستن به هر بهانه ای ایران تحریم کنند و مثل این خانم کلینتون هر چی دوست داره و هر تهمتی که دلش میخواد به زبون میاره بدون هیچ اهمیتی و ترسی . واقعا دیگه خسته شدیم تا کی دولت ما دست رو دست و اقدامی برای مقابله با این گونه احزار نظر های سیاستمدار های آمریکای و اسرائیلی نمیکنند و راهی برای خنثی و جلوگیری از تبلیغات منفی اونا انجام نمیدند. اثبات کردن ئ حرف زدن برا مردم خودمون فایده نداره اولا که مردم ایران خودشون شناخت کافی دارن نسبت به آمریکا یها و باید نشون و دستشون رو کنیم برا تمام مردم دنیا این کار خیلی مهم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
مشکل اینجاست که دولت نمیتونه کاری بکنه !!! مثلا ما میخواییم چی آمریکا رو تحریم بکنیم ؟ پنیر ؟ لواش ؟ علوفه ؟ گاو و گوسفنداشو ؟
خودش تمام عیار خود کفاست نمیتونیم کاری بکنم چون تو وقتش سرمایه گذاری کرده ولی دولت ما فقط قصدش پیچوندن جوانای این مملکت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
خانم کلینیون شما رییس جمهور نمی شوید ملنند ترامپ چون هر دو شما جنگ طلب هستید،شماها فقط جوانان آمریکای هارا به کوشتند می دهید،مرگ بر هر دوشما که فقط دنبال جنگ وخون ریزی هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
نه شمارشو دارم نه ایمیلشو ازش خواستگاری کنم جنگجوی خوبیه به درد ریاست نمیخوره اما برا من زن خوبی میشه
آخرین اخبار