توسعه واحدهای گلخانه گامی اساسی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توسعه واحدهای گلخانه‌ای به لحاظ کمبود منابع آبی و نزولات جوی می‌تواند 12 برابر کاهش مصرف و افزایش تولید در واحد سطح داشته باشد.

علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی گفت: در راستای دستورات رهبر در سال گذشته نیز برنامه سازمان با هدف دستیابی به اقتصادی مقاومتی در حوز‌ه‌های دام و طیور، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، افزایش تولید در واحد سطح، توسعه گلخانه‌ها، بازنگری و تدوین شده به طوری که ظرف برنامه چهار الی پنج ساله اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه واحدهای گلخانه‌ای یکی از برنامه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است، گفت: به دلیل کمبود منابع آبی، کاهش نزولات جوی و  سفره‌های آب‌های زیرزمینی می‌بایست کشت فضای آزاد را به گلخانه تبدیل کنیم چرا که با تحقق این امر 12 برابر کاهش مصرف و افزایش تولید در واحد سطح خواهیم داشت.


منصوری در ادامه یادآور شد: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به جهت افزایش مصرف کارایی آب از دیگر گام‌های اساسی در راستای اقتصاد مقاومتی است به طوری که سال گذشته 7 هزار هکتار اراضی استان تهران به سامانه‌های نوین مجهز شدند و با این وجود راندمان آبیاری بارانی از 35 درصد به 65 درصد افزایش یافت و گفتنی است که توسعه آبیاری میکرو در مزارع را به سبب افزایش بیشتر راندمان در مزارع آغاز کردیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص وام‌های پرداختی به کشاورزان درباره توسعه واحدهای گلخانه‌ای بیان کرد: برای توسعه واحدهای گلخانه‌ای مشکل منابع وجود ندارد اما آن چیزی که مد نظر سرمایه‌گذاران و کشاورزان است، کاهش سود تسهیلات بانکی است که امیدواریم این امر تحقق یابد و از طرفی در آبیاری تحت فشار علی‌رغم محدودیت منابع مالی و اینکه 85 درصد آن را دولت باید پرداخت کند اما 7 هزار هکتار از مزارع استان سال گذشته به آبیاری‌های نوین مجهز شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 650 میلیارد تومان پرونده در خصوص تسهیلات واحدهای گلخانه در اختیار بانک است که متقاضیان در حال تکمیل مدارک هستند اما باید گفت که تا پایان فروردین ماه بخشی از این پرونده‌ها انعقاد قرارداد خواهد شد هر چند که در مجموع سال گذشته 20 میلیارد تومان منجر به انعقاد قرارداد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار