عمرانی:ورزشکار نبودیم شرایط بهتری داشتیم

بانوی ملی پوش تنیس روی میز گفت: قرارداد بانوان یک دهم آقایان است و اگر ما به جای ورزش به تحصیل خود ادامه داده بودیم شرایط بهتری داشتیم.

محجوبه عمرانی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به برخی پرسش ها پاسخ داد.

· از مسابقات لیگ در سال 1394 رضایت داشتید؟

- متاسفانه چندین سال است که تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر تنیس روی میز کم شده است و دلیل اصلی آن حضور کم رنگ حامی‌های مالی در رقابت‌های لیگ برتر بانوان است. این حضور کم رنگ نه تنها باعث کم شدن تیم‌های لیگ برتری شده بلکه باعث شده است تا به دلیل نبود رقابت‌ چندان میان حامیان مالی سطح قرار دادها پایین‌ بیاید و تیم‌ها به دلیل آنکه مسابقات به صورت متمرکز در 2 الی 3 روز برگزار می شدند حاضر نیستند، قراردادهای خوبی ببندند و همین عامل بی انگیزگی بانوان نیز شده است.

پینگ پنگ را در سالی که گذشت چگونه دیدید؟

- امسال برای جامعه پینگ پنگ سالی پر از تحول بود. ما امسال شاهد 3 تغییر در راس فدراسیون بودیم که خیلی خوب نبود زیرا در دوره‌ای تنها سرپرست موقت داشتیم و پس از آن هم انتخابات با کلی تاخیر برگزار شد و قارداشی هم با تاخیر زمام دار امور فدراسیون شد.

وی افزود: سعادتمند زحمات زیادی کشید و حالا هم قارداشی با توجه به اینکه خیلی دیر کارش را آغاز کرده تلاش داشته تا کارها را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد.

در مجموع امیدوارم که شرایط به خصوص شرایط لیگ برتر بانوان در سال آینده بهتر شود.

· خلاء و ضعف‌های پینگ پنگ کشور را در چه چیزهایی می‌بینید؟

- به عنوان یک بازیکن اجازه دخالت و اظهار نظر در این مورد را ندارم و معتقدم که کارشناسانی وجود دارند که می‌توانند به ا ین موضوع بپردازند اما اگر بخواهم خیلی مختصر و کوتاه در این خصوص صحبت کنم می‌توانم بگویم که اگر تلاش شود اردوهای بهتری با حضور مربیان و بازیکنان خارجی برای ما برگزار کنند و ما را راهی مسابقاتی کنند که در سطح و اندازه ما است و ما می‌توانیم با کسب مقام هم روحیه بگیریم و هم رنکینگ‌مان را افزایش پیدا کند بهتر است. علاوه بر آن می‌توان به استعدادیابی هم اشاره کرد.

*** بازیکنان خوبی در پینگ پنگ در حال رشد هستند

· برخی معتقدند که پس از خداحافظی بازیکنان فعلی از دنیای پینگ پنگ جامعه پینگ پنگ کشور با یک خلاء مواجه خواهد شد. نظر شما چیست؟

- تصور نمی‌کنم که این گونه باشد زیرا هم اکنون بازیکنان خوبی در حال رشد هستند. اما اگر بهتر سرمایه گزاری شود شاهد رشد بهتر برخی خواهیم بود و اگر می‌خواهیم که در آینده بهتر از حالا باشیم باید سرمایه گذاری بهتری انجام دهیم. وی در ادامه افزود: اگر می‌خواهیم معیاری برای سنجش این موضوع که آیا آیندگان ما بهتر از ما خواهند بود یا خیر داشته باشیم باید به جوانانمان نگاه

کنیم و ببینیم که جایگاه آنان حالا در آسیا و جهان کدام است آیا از ما بهتر هستند یا خیر؟ به هر صورت فکر می‌کنم که در آینده دچار خلاء نمی‌شویم و اگر بازیکنان آینده از ما بهتر نباشند در همان سطح ما خواهند بود.

به نظر ما آن گونه که باید و شاید به بانوان توجه می‌شود؟

هر چقدر هم که به بانوان توجه شود باز هم کم است و جا دارد که توجه بیشتری صورت بگیرد اگر می خواهیم در هر رده‌ای بهتر باشیم باید کارهایی را انجام دهیم که تاکنون نکرده این باید سرمایه گذاری بهتری انجام دهیم اما متاسفانه در چند وقت اخیر با مشکلات مالی مواجه بودیم که مانع بسیاری از کارهای ما شده است اما یک سری امیدواری‌ها داده شده که امیدوارم رسیدگی شود.

عمرانی در ادامه افزود:متاسفانه در بخش بانوان به اندازه آقایان سرمایه گذاری نمی‌شود و ما شاهد آن هستیم که قرارداد بانوان یک دهم آقایان است این اتفاق در حالی است که اگر دختران پینگ‌پنگ باز به جای ورزش به تحصیلات خودمان ادامه می دادیم یا یک حرفه‌ای را در پیش می گرفتیم حالا صاحب یک شغل پر در آمد بودیم و دچار مشکلات مالی نبودیم امیدوارم این مشکل در آینده حل شود و از ما حمایت مالی صورت بگیرد تا با انگیزه و روحیه بهتری ورزش کنیم.مشکلات بانوان تنیس روی میز ریشه‌ای است و باید در آینده حل شود.

بانوی ملی پوش کشورمان در ادامه و در پاسخ به صحبت‌های برخی که می گویند سطح بانوان پایین تر از آقایان است و به همین دلیل توجه‌ها کم تر است گفت:این طرز تفکر تاسف بار است و نشان دهنده کوته فکری افرادی است که این سخن را می گویند اگر نگاه کنید می‌بینید که نفر اول بانوان جهان هم از نفر اول آقایان ضعیف تر است و آن هم به این دلیل است که در کل شرایط فیزیکی، روحی و روانی بانوان با آقایان متفاوت است وگرنه ما هم به اندازه آقایان تلاش می کنیم و به اندازه آنها هم توقعاتی داریم.

برخی می گویند حضور طولانی مدت بازیکنان در تیم ملی عامل بی‌انگیزگی آنها برای تمرینات و مسابقات می شود، نظر شما چیست؟

چنین موضوعی صحت ندارد خود من 15 سال است که در تیم ملی حضور دارم و هیچ گاه بی انگیزه نشدم زیرا اگر این گونه بود نمی‌توانستم در سهمیه و رنکینگ باشم، خود من همواره تلاش می کنم که هر سال بهتر از گذشته ام باشم و تلاش می‌کنم که در رقابت‌های بین‌المللی نتایج بهتری کسب کنم همه مطمئن باشند زمانی که با این شرایط ما تمام زندگی ما را وقف کرده‌ایم نمی‌خواهیم که بی انگیزه باشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار