درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان

سازمان دیده بان حقوق بشر و هفت سازمان دیگر با اشاره به جنایات ریاض در یمن، خواستار ممنوعیت صادرات تسلیحات به عربستان سعودی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، سازمان دیده بان حقوق بشر و هفت سازمان دیگر خواستار ممنوعیت صادرات تسلیحات به عربستان سعودی شدند. 

این سازمان ها در گزارش خود به جنایات جنگی در یمن اشاره کردند. 

نزار عبود خبرنگار این شبکه در گزارشی از نیویورک گفت سازمان دیده بان حقوق بشر و هفت سازمان دیگر در گزارش مشترکی خواستار اعمال ممنوعیت بر تحویل تسلیحات به عربستان شدند و فیلمی از بمباران بی هدف مناطق مسکونی و استفاده از بمب های خوشه ای ضد غیرنظامیان در یمن پخش کردند.

در ادامه گزارش فیلیپ بولوبیون، معاون مدیر دفاع جهانی سازمان دیده بان حقوق بشر، در مصاحبه با خبرنگار این شبکه گفت ائتلاف عربستان مسئول اکثر قربانیان غیرنظامی است. اکثر غیرنظامیانی که کشته شده اند در پی حملات هوایی ائتلاف سعودی کشته شده اند. 

خبرنگار افزود این سازمان ها درخواست کردند تحقیق مستقلی درباره این جنایات انجام شود. روسیه از این گزارش استقبال کرد اما کشورهای غربی تاکنون با صدور قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد یا درخواست انجام تحقیق مستقل حتی درباره سی و شش حمله هوایی مستند و ثبت شده، مخالفت کرده اند. 

این سازمان ها هشدار دادند اوضاع انسانی در یمن از آستانه فاجعه انسانی فراتر رفته است. این سازمان ها درخواست کردند جنگ در یمن به سرعت متوقف شود. 

گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر و مواضع بسیاری که دبیرخانه سازمان ملل در محکومیت عربستان اتخاذ کرده است و نیز گزارش های حقوق بشری زیادی که منتشر شده، به حملات تبلیغاتی که عربستان به منظور بهبود بخشیدن به وجهه خود در غرب به راه انداخته است، آسیب زیادی وارد می کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۵
خدا رو شکر چه عجب یه حرکتی از نهاد های بین المللی دیدیم.
آخرین اخبار